Re: Jak zrobic klienta w balona i zarobic?

Autor: Bartek Kwinta (bakwi_at_interia.pl)
Data: Tue 27 Jun 2000 - 23:28:13 MET DST

Dnia Panskiego 27 Jun 2000 19:58:14 GMT, Piotr Majka
<charvel_at_localhost.link.pl> wymyslil ze:

>Dziwi mnie ogólnie Twój thread na ten temat, wyrwałeś się z tym jakbyś
>Ameryke odkrył - sęk w tym, że w Ameryce to proceder nie dziwiący nikogo
>od kilku lat.

Juz nie - sa juz wprowadzone regulacje prawne dotyczace rejestracji
domen w przypadku ktorych ewidentnie chodzi o zawlaszczenie imienia
albo znaku towarowego. Ostatnio jakas aktorka odzyskala 'swoja' domene
- w Stanach obowiazuje zasada precedensu - wiec 'domain grabbing'
zostal praktycznie usankcjonowany...
BTW gdzies we "Wprost" przeczytalem ze NASK sprawdza w wiekszosci czy
osoba rejestrujaca domene ma z nia jakies powiazanie.... jest to o
tyle 'koslawe' rozwiazanie ze jakis facet nie moze zarejestrowac
domeny 'ferrari.pl' - mimo ze jest reprezentantem wloskiej firmy
ferrari - tyle ze ta zajmuje sie jakimis sokami czy czyms - we
Wloszech ferrari ma kilka roznych znaczen - ale tym z nasku kojarzy
sie tylko z samochodami....
W rzeczonych Wloszech niejaki Nicola Grauso (tak... tak... ten od
Polonia 1) na potege rejestruje znane domeny we wloskiej wersji -
liczy na biznes przy sprzedawaniu np. takiego www.zchn.is.it :))

Pozdro
Bartek
bakwi_at_interia.pl