Re: POL34-USA

Autor: Martinez (martinez_at_czluchow.com)
Data: Fri 23 Jun 2000 - 08:05:55 MET DST

Dnia pańskiego Wed, 21 Jun 2000 22:28:29 GMT, twinsen_at_ampr.gliwice.pl
(Leszek A. Szczepanowski) wyskrobał(a):

> A mnie zawsze ciekawilo jak takie lacze fizycznie wyglada? Jak oni to
> realizuja? Przeciez tam sa znaczne glebokosci w takim oceanie,
> cisnienie itd... Jak ten kabel jest ukladany? Na dnie? Pod nim?
> Ktos tam siedzial i "kopal" ? Domyslam sie takze, ze w takim kablu
> internet zajmuje jakis ulamek procenta, reszta jest na rozmowy
> telefoniczne, telekonferencje i inne dosc mocno platne rzeczy...

Takiego kabla nikt nie zakopuje.
Na powierzchni oceanu płynie sobie stateczek z nawiniętym na szpulę
kablem światłowodowym w pancernej, wodoszczelnej i nierdzewnej
obudowie, który to kabel jest zatapiany i układany na dnie. Z czasem
osady organiczne i nieorganiczne pokrywają ten kabel i tworzy się na
nim skorupa, która z czasem pod wpływem ogromnego ciśnienia
przeistacza się w skałę.
To tak po krótce i z pewnością z pominięciem wielu szczegółów :))
pzdr

--
//\artinez vel Marcin Ziemian
martinez_at_czluchow.com      UIN: 71409354