Re: Szybkosc propagacji sygnalu

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Wed 21 Jun 2000 - 12:22:56 MET DST

Artur Grzymala napisal(a) [21 Jun 2000]:

>: PS: w światłowodzie wielomodowym światło musi przebyc dłuższą drogę,
>: niż długość światłowodu - bo odbija się od ścianek. Nie dotyczy to
>: chyba raczej dziwacznych światłowodów używanych do łączy
>: transatlantyckich.
>Ee!? Prosze, napisz cos wiecej o swiatlowodach transatlantyckich.

Używa się specjalnych światłowodów jednomodowych. Obecnie jednym z
popularniejszych jest LEAF produkowany przez firmę Corning. Jego starszy
model to SMF-LS. Należą one do światłowodów grupy NZ-DSF (non-zero
dispersion-shifted fiber), podobne światłowody produkują też inne firmy.

Projektowaniem systemów transatlantyckich zajmują się specjalne firmy (lub
ich wydzielone oddziały), to jest coś zupełnie innego niż "zwykłe"
systemy.

PS: robisz z moim "ł" i mi się to nie podoba :>

--
					(moskit_at_irc.pl)