Re: IP - Lokalizacja [???]

Autor: cookie_at_gallery.NOSPAM.pl
Data: Sat 17 Jun 2000 - 13:16:44 MET DST

On Fri, 16 Jun 2000 15:21:59 +0200, flash <flash_at_paris.com> wrote:

>Moj administrator odlaczyl mi tracerouta :(
>Jaki znacie jeszcze sposoby aby zlokalizowac maszyne znajac tylko jej IP ?

traceroute zasadniczo nie sluzy do wyznaczania czyjegos polozenia
geograficznego, tylko trasy sciezki pakietu, a ze przy okazji mozna
"wywnioskowac", gdzie kto jest, to juz inna sprawa...
jesli chcesz poznac fizyczna lokalizacje komputera, lub przynaleznosc
"instytucjonalna" lub "geograficzna" danego IP, to najlepiej uzyc bazy
whois na http://www.ripe.net - po wpisaniu numeru IP otrzymasz
informacje, kto zawiaduje danym przedzialem adresow, kto jest
odpowiedzialny technicznie, kiedy adresy zostaly przydzielone itd.

--
[cookie]