Re: spam itd.

Autor: Michal 'Orr' Daszkowski (midas_at_ufik.idn.org.pl)
Data: Mon 12 Jun 2000 - 23:13:13 MET DST

A więc stało się! ;-) Dnia 12 Jun 2000 12:26:58 GMT, osoba podpisująca
się: Robert Maron <robmar_at_mimuw.edu.pl>, w artykule:
<slrn8k9lot.djk.robmar_at_absurd.mimuw.edu.pl> napisała:

> On 12 Jun 00 10:38:22 GMT, Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
> : Czytalem, i co niby ma z nich wynikac? Raczej poparcie mojego stanowiska...
> : Ktos pisal, ze gdyby facet reklamowal nie strone WWW, a samochod, to czy
> : nalezaloby mu za kare zabrac ten samochod?
>
> nie za kare; ale zgodzisz sie chyba z teza, ze odebranie samochodu
> skutecznie by go zniechecilo do dalszego reklamowania ;-)
>
> tyle jesli chodzi o skutecznosc dzialania; etyka, to NTG

Ale tu nawet nie chodzi o etykę, ile o możliwość zrobienia swoistego
rodzaju DoSa -- wyślę kilkadziesiąt spamów reklamujących stronę
Ziutka [bo go nie lubię] i Ziutkowi skasują stronę WWW?

IMHO warto sprawdzić jakie jest prawdopodobieństwo tego, że to nie
sam Ziutek reklamował stronę. A wnioski, jakie się w danym przypadku
wysnuje z tego sprawdzania, to już jest rzeczywiście kwestia etyki.
;-) Niekiedy jednak, jak sądzę, można z całkiem sporym
prawdopodobieństwem dojść czy to autor strony ją reklamował
[najczęściej zapewne przez bardzo prawdopodobne potwierdzenie :->].

Pozdrawiam
Orr

--
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <orr_at_irc.pl> PGP: DB36A1F1 |