Re: domena

Autor: darecki_at_wytnij.sobie.to
Data: Thu 08 Jun 2000 - 14:50:20 MET DST

Mirek Luc <mirek_at_nask.pl> wrote:

[...]
> : Dodam jeszcze, ze firma nazywala sie web
> Powaznie?! Nieprawdopodobne. NASK nie rejestrowal "nazw pospolitych"
> firmom o nazwach nie zwiazanych z proponowana nazwa domeny. Jednak jesli
> firma nazywala sie tak, jak domena, to rejestrowalismy. Przykladem www.pl,
> www.com.pl. Formularz/wniosek o rejestracje web.net.pl moglby byc odrzucony
> tylko wtedy, jesli na bylo tam napisane cos "dziwnego". Czyli ze nie jest
> to domena dla firmy "web", lecz dla np. Atcom.

Chyba nie kazdemu jednakowo. Firma specjalnie zmienila (najpierw) nazwe na
odpowiednia do rejestracji domeny. Tydzien po zlozeniu wniosku zapytalem
dlaczego nic sie nie dzieje. Zbyto mnie stwierdzeniem, ze moze ktos czegos
nie zdazyl, ale zaraz bedzie. Po nastepnym tygodniu wyjasniono mi, ze
slowo jest zbyt popularne i taka domena nie moze zostac zarejestrowana,
ale oczywiscie firma moze wybrac sobie jaka inna ;)

Odnosze wrazenie, ze przez te dwa tygodnie ktos poszukiwal powodu do
odmowy rejestracji tej domeny. Cala sprawe wraz ze mna obserwowalo jeszcze
kilka osob, ktore pewnie chetnie opowiedza to samo, choc z sama domena nic
wspolnego nie maja.

To bylo zwykle oszustwo, ale chyba nie warto do tego wracac. Po prostu
przyjalem do wiadomosci fakt, ze oszustwo jest dla NASK czyms zwyklym.

Nie warto tez pewnie cytowac arogancji niektorych pracownikow NASK, dodam
tylko, ze owczesy radca prawny cierpial na syndrom BOFHa (nawet tu gdzies
cytowany).

Pozdrawiam
D.M.

--
ATCOM Internet Service Provider tel.(22)8703799 fax (22)6497595
http://www.atcom.net.pl  mailto:info_at_atcom.net.pl