Re: Pomysl: BOJKOT www.portal.pl

Autor: Bartek Kwinta (bakwi_at_england.com)
Data: Fri 02 Jun 2000 - 02:27:21 MET DST

On 1 Jun 00 19:51:46 GMT, RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:
>To co to w takim razie wedlug TPSA i tp.internet jest
>Internet???
>Stawianie serwerow WWW???
>Firma zajmujaca sie *Internetem* i nie swiadczaca dostepu do >sieci???

Jako 'najwiekszy narodowy provider' obiecuje inwestycje, poki co skupia sie na pobieraniu oplat na 'najwyzszym swiatowym poziomie' :((

>Stawianie serwerow WWW???
na to wyglada :(((
http://www.tpi.pl/infopres2.html#konferencja
"W drugim kwartale tego roku tp internet zaoferuje infrastrukturę dla prezentacji firm i ich ofert w sieci (web hosting), zaproponuje kolokację serwerów, wprowadzi system poczty elektronicznej dla abonentów telefonii komórkowej"

i dalej:
"tp internet widzi swoja przyszłosć w usługach sieciowych, zakładajac generalna zmianę sposobu korzystania z systemów IT oraz wymuszona tym faktem inna organizację przedsiębiorstw. W niedalekiej przyszłosci, zadaniem firm teleinformatycznych będzie dostarczanie w pełni funkcjonalnych aplikacji, które umożliwia firmom zdalne korzystanie poprzez internet z różnorodnych usług, np. finansowo-księgowych."

A wiec mamy:
- prezentacja ofert w sieci
- korzystanie przez internet
- uslugi sieciowe
Jest tylko jeden problem... kto z tego bedzie korzystal skoro siec jest w powijakch (co oczywiscie nie zalezy od tpi tylko TPSA) a jesli jest - to korzystanie z niej nalezy do eksluzywnego hobby...
Czy tylko mnie to sie wydaje chore?
To chyba najpierw musi byc gdzies masowy odbiorca....
To tak jakby zrobic super telewizje na pustyni...
Ale poki co tp.internet o zwyklym, szarym, nieinstytucjonalnym internaucie jakos malo wspomina :(((

On Thu, 01 Jun 2000 20:14:13 GMT, annapogoda_at_interia.pl (Anna Pogoda) wrote:
>tp internet bedzie w przyszlosci zarabiac na e-commerce ( handel
>marchewka, gazetami, plytami via web)....

Nie bujasz? TPSAmazon.com ? Tylko ile kilo e-ziemniakow trzeba sprzedac zeby zwrocilo sie te 500 milionow?

>tp internet poki co jest panstwowa firma ktora zajmuje sie >uslugami informacyjno-rozrywkowymi w ktore pojdzie 500 milionow >zlotych...

Pewnie w ramach uslug rozrywkowych czeka nas niejedna karuzela stolkow i stoleczkow.
Kulminacje stanowic bedzie prywatyzacja.

Kfiatek z "pewnego portalu na p":
>Serwis nie udziela żadnych gwarancji na rezultat i jakosc >poszukiwan w internecie za posrednictwem Serwisu."

Hi hi hi... kiedys byla taka nagroda - 'Zlota Czcionka'
W tym tygodniu 'Zlota e-czcionke' dostaje tp.internet za
"e-Maselko maslane"
Pytanie za 10 tele-ipulsow: To na co "serwis" daje gwarancje?
Patrz nizej :)))

On Thu, 1 Jun 2000 09:31:16 +0200, Michal Zalewski <lcamtuf_at_dione.ids.pl> wrote:
>Natomiast disclaimer tego typu zamieszcza chyba wiekszosc >takich serwisow - bo tez nie bardzo widze, zeby szefowie np. >Interii chcieli byc ciagani po sadach za to, ze podali za >serwisem PAP nieprawdziwa wiadomosc.

Jak widze z dziennikarstwem jestes na bakier...
Wiekszosc serwisow informacyjnych w tym kraju opiera sie na wiadomsciach PAP - tez panstwowy monopol :((.
Mimo to 'Fakty' i 'Wiadomosci' nie rozpoczynaja sie od disklejmerow w rodzaju:
'Podawane przez nas informacje nie posiadaja zadnej gwarancji'.
Napisanie na stronie "portalu" ze nie odpowiada sie za jakosc serwisu to:
a. brak szacuku w stosunku do odbiorcy
b. brak dziennikarskiego profesjonalizmu - bo kazdy dziennikarz stara sie aby prezentowane przez niego wiadomosci byly rzetelne
c. robienie z siebie durnia

Podawaniem informacji na ktore nie daje sie gwarancji trudnia sie brukowce... moze tp.internet powinna wobec jawnie okazanej ignorancji i mozliwej niewiarygodnosci serwisu zmienic nazwe na z 'portal' na www.tabloid.pl ???

Prawo prasowe przewiduje karanie AUTORA nieprawdziwej informacji a nie tych ktorzy czasem w dobrej wierze rozpowszechniaja taka wiadomosc.

>Pozwole sobie podkreslic, ze masz bardzo niewielkie pojecie na >temat tego, czym zajmuje sie, ma sie zajmowac etc TP.Internet, >i chyba z tego wynika caly problem ;

Pozwole sobie podkreslic ze nie tylko Ania ale i wielu grupowiczow ma 'bardzo niewielkie pojecie' co tez takiego chce robic tp.internet
Pozwole sobie podkreslic ze takze czesc dziennikarzy zajmujacych sie rynkiem IT ma 'bardzo niewielkie pojecie' o rzeczywistych planach tp.internet
Pozwole sobie podkreslic ze chyba sama tp.internet jak na razie sama nie wie co ze soba zrobi. Sama tp.internet serwuje nierzetelna reklame swojej dzialalnosci, nazywa zwyczajny serwis informacyjny (brak wyszukiwarki, katalogu www, uslug) 'portalem'

>Natomiast uprawianie jedynej dzialalnosci w inecie polegajacej >na SPAMOWANIU [....]
>natomiast obchodzi mnie to, ze slesz (raczej malo inteligentny) >spam?:

Pozwole sobie podkreslic ze probujesz zdyskredytowac rozmowce ktory uznal ze temat jest bardziej ogolny i dlatego poslal swoj post na kilka grup.

>jestesmy jednostka w duzym stopniu niezalezna (wlasny budzet, >wlasne plany rozwoju) i naprawde chcemy zrobic cos dobrego dla >internautow.

Oficjalnie deklarowana 100% podleglosc finansowa w stosunku do TPSA nazywasz 'duzym stopniem niezaleznosci' - mozna i tak...
Biale? Nie! Czarne!
a moze jednak Biale? Nie! Czarne!!!

>Portal to nie koniec swiata, tylko... wlasciwie rozwojowy >eksperyment

Jak rozumiem stac was na to... w waszej sytuacji pieniadze zawsze sie znajda... Macie w planach wiecej takich 'rozwojowych eksperymentow'???

>zreszta czy ma sens taka dyskusja?
Wydaje mi ze ma. Bo za 'rozwojowymi eksperymentami' TPSA ida konkretne, bardzo duze pieniadze panstwowej firmy - a wiec w jakims stopniu pieniadze publiczne.

On Thu, 01 Jun 2000 06:38:57 GMT, Przemyslaw Maciuszko <sal_at_tpi.pl> wrote:
>Jak kiedys zrozumie Pani roznice miedzy TPI, a TPSA, to moze >wtedy odkryje Pani odpowiedni poziom do dyskusji.

Skoro tak latwo zdyskredytowac rozmowce to moze rownie latwo wytlumaczyc:
- po co TePsie "portal"?
- kiedy HiSek wyjdzie z okresu pilotazowego
- [ tu mozna wpisac kilka pytan do tp.internet ]

Po co epatowac informacjami ktore mijaja sie z prawda???
np na: http://www.tpi.pl/infopres2.html
"Elektroniczny dziennik informacyjny redagowany przez wykwalifikowany zespół redakcyjny jest pierwszym przypadkiem wirtualnego serwisu internetowego"....
Sugeruje wyciachac 'pierwszym'
Kilka albo kilkanascie miesiecy temu mozna bylo zobaczyc
www.gazeta.pl
www.rzeczpospolita.pl
www.interia.pl
www.radiozet.com.pl

"Serwisy informacyjne wchodzace w skład struktury portalu sa opracowane we współpracy ze starannie wybranymi dostawcami tresci merytorycznych. Współpracujacy medialni partnerzy tp internet gwarantuja najwyższa jakosć tresci informacyjnej oraz jej aktualnosć."
Oczywiscie niewiadomo kim sa ci 'wyselekcjonowani' partnerzy medialni ale wiadomo ze gwarantuja....
W zestawieniu ze wspomianym disklajmerem ("Serwis nie udziela żadnych gwarancji na rezultat i jakosc poszukiwan...") - brzmi jak cos z Mrozka :)))
No to moze ktos mi kurna powie: sa te gwarancje czy ich nie ma???

"W ramach serwisów informacyjnych wprowadzane będa [...]multimedia ( np. video-on-demand)"
Hi hi... wiara czyni cuda... V.O.D na TePsianych laczach....:))
Zaraz mi zajady popekaja :)))

Naprawde warto przeczytac: http://www.tpi.pl/infopres2.html#portal
 - bo takiej propagandy sukcesu dawno nie było...
Sugeruje aby w nastepnej kolejnosci TPSA zaczela inwestowac w inne dziedziny tworzac spolki: tp.naftaigaz, tp.dzielasztuki, tp.nieruchomosci....
A w tym samym czasie Trybunal w Strasburgu rozpatrywac bedzie kolejne, niezbyt zrozumiale w cywilizowanym swiecie skargi dotyczace wieloletniego oczekiwania na zalozenie zwyklego telefonu :)))

--------------- Połšczenie zostało przerwane --------------------
----- Wybierz raz jeszcze swój ulubiony numerek 0202122 ---------