Falsyfikowalnosc (bylo: Sorry, insufficient credit for download - upload first.)

Autor: Robert R. Wal (rrw_at_reptile.eu.org)
Data: Mon 29 May 2000 - 22:51:24 MET DST

Przepraszam, za całkowity OT, ale nie mogłem się powstrzymać...

On 00.05.29 Michał Mierzwa pressed the following keys:

> Znam jednego nie-katolika dla którego Kościół Katolicki _jest_
> najwyższym autorytetem moralnym. Niniejszym sfalsyfikowałem Twoją
> tezę.

Czyli uczyniłeś ją naukową.

   ,,W metodologii nie ma jednomyślności na ten temat, ale jeśli
   przyjmiemy najpowszechniej dziś akceptowane kryterium demarkacji,
   empirycznej falsyfikowalności, zaproponowane przez niedawno zmarłego
   Karla R. Poppera, to tezy kreacjonistyczne są naukowe. My mówimy na
   przykład, że życie jest taką formą organizacji materii, która w pewnym
   momencie została nałożona z zewnątrz w akcie stwórczym i nie mogła
   powstać inaczej. Znaczy to, że fenomenu życia nie da się inaczej
   otrzymać jak tylko z już istniejącego życia. Jeśli więc jacyś uczeni w
   laboratorium otrzymają życie z materii nieożywionej, to będzie to
   empiryczne obalenie kreacjonizmu. Ale znaczy to, że już teraz
   kreacjonizm jest empirycznie falsyfikowalny czyli naukowy.''

   III Sympozjum Kreacjonistyczne w Polsce, Warszawa, 16 listopada
   1997 r. "Jak możliwy jest naukowy kreacjonizm?" - prof. dr hab.
   Mieczysław Pajewski.

Robert

[FUT warning]

PS. Powyższa perełka została wyszukana przez Emkaj.

--
       Bastard Operator From 149.156.96.35 -- Robert R. Wal