Multihoming z Polpakiem(jako jednym z ISPow)

Autor: Grzegorz Krzysztof PAWELSKI (gpawelsk_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Sun 21 May 2000 - 17:35:53 MET DST

Czesc,

Czy ma ktos jakies doswadczenia (ew informacje) dotyczace
multihomingu (w potocznym tego slowa znaczeniu), tzn
podloczenia do kilku providerow na raz.

Mam w tej chwili 2Mb lacze do Polpaku,
i 24 bitowy prefix z ich przestrzeni.

Chce wykupic lacze od innego providera,
ktory podlaczony jest bezposrednio do
backbonea za granica.

Zastanawiam sie nad kilkoma wariantami:

1) multihoming z BGP na moim routerze chyba odpada,
   ze wzgledu na cene, a moze sie myle.

2) multihoming bez BGP na moim routerze, to znaczy:

   - ja ustawiam u siebie routing statyczny np.
     polskie prefixy kierowane na interfejs Polpaku,
     default (wszystkie inne) kierowane na interfejs
     drugiego providera.

   - prosze Polpkak o rozglaszanie dokladnej (24 bitowy prefix)
     trasy do mojej sieci, a takze o przyjmowanie z zewnatrz
     drugiego "widoku" tej trasy (co by tez byla widoczna w
     ASie Polpaku jak padnie moje lacze do Polpaku),
     czyli musza akceptowac z zewnatrz trase do sieci,
     ktora ma prefix pochodzacy z ich wlasnego bloku.

   - prosze drugiego providera o rozglaszanie tego samego
     mojego 24 bitowego prefixu (ktory dostalem od Polpaku),
     drugi "widok".

3) NAT + tzw "dynamiczny" DNS

   - dual NAT, jeden mapuje prefix od Polpaku, drugi mapuje
     prefix od innego providera( na te same odpowiadajace
     adresy prywatne w LANie)

   - znomu statyczny routing, zebrane prefixy do polskich
     providerow na interfejsie do Polpaku,
     default do innego providera.

   - delegacja name serwera z dwoma odpowiadajacymi A RR,
     pierwszy z adresem od Polpaku, drugi z adresem od innego
     providera, TTL=300s (BIND nie przyjmuje mniejszego),
     name servery oczywiscie w moim LANie schowane z zewnatrz
     za NATami.

Jakies w miare inteligentne komentarze?

Pozdrawiam,
Grzesiek Pawelski