Re: Rejestracja domeny *.net

Autor: Martinez (martinez_at_czluchow.com)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 15:59:50 MET DST

Dnia pańskiego Thu, 27 Apr 2000 16:15:31 +0200, Izior
<easy_at_polcelebs.com> wyskrobał(a):

> oto wnioski wyciagniete przeze mnie podczas zabiegow majacych na celu
> uzyskanie
> kart(y) VISA CLASSIC w banku PKO SA.
>
> po 4.
> wcale nie trzeba miec konta minimum 3 miesiace (grrr przez
> niedoinformowana pania czekalem prawie 3 miesiace)

To ciekawe, bo ja np. nalegałem na przyspieszenie, ale panienka z
okienka twierdziła, ze przepisy są takie, iż konieczne do wydania
karty kredytowej VISA są trzy zadeklarowane wpłaty.

> po 5.
> mala rada w czasie zbierania informacji itd itp nie wspominajcie wogole
> o INTERNECIE
> (!) poniewaz z doswiadczenia wiem ze samo slowo INTERNET powoduje panike
> histerie wsrod pan z okienka (czyt niedoinformowanych biurw)

Ja wspomniałem, ale paniki nie było :))))
Może w twoim banku mieli jakieś cyrki z lewymi zamówieniami i klienci
reklamowali zakupy :)))

> [...]
> jako kwote
> gwarancyjna, nastepnie juz po przyznaniu karty aby ja odebrac TRZEBA
> wplacic 150
> dolarow USA w przeciwnym wypadku karta jest wasza ale lezy sobie w banku
> i nie
> mozecie jej uzywac :)
> ta karta nie ma dziennego limitu wyplat gotowkowych (!)
>
> zlotowa
> - blokuje sie 500 pln - gwarancja - przy odbiorze 150 pln , i (WAZNE!)
> karta ma limit
> wyplat gotowkowych okreslony na 200 dolarow USA

Rany, drogo! a i limity niezbyt duże...
Skąd ja im wezmę tyle dulców.... No i to ma być normalny kraj?

> po 8.
> maly tips :)
> nie chcecie blokowac 250 $ ?
> prosty sposob : staracie sie o wydanie 2 kart - dewizowej i zlotowej - w
> tym wypadku
> placicie 250 $ ALBO 500 pln (!!!)
> oczywisice przy odbiorze musiscie wplacic na rachunki kart po 150 $ i
> 150 pln ale
> mozecie wplacic tylko 150 $ i korzystac tylko z jednej karty :)

> po 9.
> karty Visa Classic sa kartami PLATNICZYMI co oznacza ze mozecie tylko
> tyle wydac ile macie na rachunku karty (!)

Niecałkiem, bo to są karty _kredytowe_ :)))
Czyli zależnie od tego czy masz limit, możesz z niej podjąć
jednorazowo tyle, ile wynosi limit. W sklepach w USA np. sprzedawczyni
nie będzie przecież mogła podłączyć się do banku PKO i sprawdzić ile
masz na koncie. Po to są ustalone limity. Następną operację możesz
wykonać dopiero po jakimś określonym czasie od wykonania operacji
kończącej limit. Na uzupełnienie stanu konta też masz określony czas
(jeśli masz debet).

> po 10.
> jezeli ktos uwaza ze cos zle napisalem prosze mnie poprawic :)

p.w. :))) Chyba będzie poprawnie.
pzdr

--
//\artinez czyli Marcin Ziemian
Informatyk Starostwa Powiatowego w Czluchowie