Re: Re; Gdzie zarejestrowac nietypowa domene

Autor: Izior (easy_at_polcelebs.com)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 17:56:39 MET DST

Szymon Sokol wrote:

> : Rejestracji domen .com .net i .org moze oprocz Internicu dokonywac wiele
> : firm http://www.icann.org/registrars/accredited-list.html
>
> I te firmy tak wszystkie sobie ryćkają w plikach konfiguracyjnych
> primary nameserwera domeny .com (a także .org i .net, ale mniejsza o to)?
> Wiesz, czy tylko tak myślisz?
> To, czy InterNIC (czy kto tam fizycznie za ten serwer odpowiada)
> dostaje forsę od tych firm, jest drugorzędne. Interesuje mnie: ile
> "osób prawnych" ma techniczną możliwość wpisania tej delegacji?

Technicznie jak to jest zrobione by domeny sie nie dublowaly i by
rejestrowano domene, ktora ktos jako pierwszy zglosil to nie wiem jak to
wyglada. Reguluje to na pewno ICANN.
Faktem jest, ze InterNIC stracil monopol na rejestracje domen .com .net
.org i w tej chwili jest bardzo duzo firm, ktore to robia. Kazda z tych
firm (rowniez InterNIC) MUSI respektowac wpisy innych.
Wszystkie firmy rejestrujace maja akredytacje ICANN.

Ta liste "osob prawnych" , ktore maja techniczna mozliwosc wpisania
delegacji podalem ci w linku powyzej.
Rowniez jest ona na http://www.internic.net/alpha.html

I tak na przyklad:

Dla directnic.com, ktory sprzedaje domeny po 15 USD rejestratorem jest
TUCOWS.com, Inc. http://www.opensrs.net
Placimy firmie directnic 15 USD, a opensrs.net to rejestruje (pobierajac
pewnie jakas prowizje).
Jedyne co InterNIC musi zrobic to respektowac ten wpis w swoich DNSach
:) Nie dostaje za to ani centa. Nie ma rowniez zadnych praw do tych
wpisow.

Tak wiec, jesli nadal nie rozumiesz, to teraz jest tak, ze np. wpisy
TUCOWS.com, Inc. sa tak samo wazne jak wpisy Network Solutions, Inc.,
czy tez np. CORE - Internet Council of Registrars (to ci od
totalnic.net).

Pozdrawiam
Easy_R