Re: paranoja abuse@tpsa.pl

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Fri 21 Apr 2000 - 23:07:56 MET DST

Wojciech Puchar <wojtek_at_from.pl> wrote:
> wystarczy pomyśleć o tysiącach użytkowników windows podłączonych przez SDI -
> których komputery (stałe IP, 0 zabezpieczeń) są doskonałymi stacjami
> przerzutowymi dla włamywaczy.
> wtedy to będzie dopiero śmieszne (jak dla kogo)

To już nie jest śmieszne.. i nie windows tu są najgorszym problemem..
znacznie gorzej jest w przypadku uniksów (najczęściej linux, redhat)
podłączonych przez sdi a skonfigurowanych tak żałośnie, że przejęcie
nad nimi kontroli jest możliwe dla najgłupszych script kiddies. :(
"Na szczęście" takie linuksy są reinstalowane równie często jak
windows.. ale mimo wszystko. :(

Chociaż.. może to i wyjść na dobre, mam nadzieję, że upowszechnienie
się takich usług jak sdi skłoni w końcu producentów systemów
operacyjnych do wypuszczania ich na rynek "secure by default".
Tyle, że teraz będzie bardzo nieprzyjemnie, dzieciaki dostają niemal
w prezencie masę skiphostów. :(

--
smarkacz