Re: RBL # Re: prosba pouczenie (informacja)

Autor: Krzysztof Czuma (czuma_at_elektron.pl)
Data: Mon 03 Apr 2000 - 20:57:05 MET DST

Dzien dobry,

On Mon, 3 Apr 2000, Sylwester [iso-8859-2] Zarębski wrote:

> Nic prostszego. Za listę bierzemy _wszystkie_IP_.

Po pierwsze, w Panskim algorytmie nie bylo "wszystkie IP" tylko "hosty z
listy".

Po drugie, po wprowadzeniu tej poprawki algorytm nadal jest do kitu, bo
nie da sie efektywnie wykonywac tylu sprawdzen. Nawet, jesli przyjmiemy,
ze sredni czas pojedynczej kontroli IP wynosi 0.1 sekundy to procedura
sprawdzenia trwac bedzie kilkanascie lat. A trzeba by zejsc do kilku
godzin, bo lista blokowanych serwerow codziennie jest zmieniana.

> Także te składane składane papierkowo ???

Nie ma takiej potrzeby, zeby zamowienia delegacji skladac papierkowo.

> Tylko i wyłącznie technicznie.

Wlasnie o technice mowimy.

> Różne, ale wskazujące jedną domenę.

Niby co to znaczy: "zbior wskazuje"? Moze Panu chodzi o rekord?

> Inaczej: powinny wskazywać w różnych miejscach ten sam adres, i adres
> powinien wskazywać na tę samą domenę.

Bardzo mi przykro ale nie potrafie nadac powyzszej wypowiedzi zadnego
rozsadnego znaczenia, z ktorym mozna byloby sie zgodzic lub z ktorym mozna
polemizowac.

Krzysztof Czuma