Re: Czeste awarie w POL34 :-(

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Tue 14 Mar 2000 - 18:36:25 MET

Artur Bartnicki wrote:

> Będzie nieco offtopicznie, ale...
>
> Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> pisze, co następuje:
>
> [13 linii ciach - AB]

> 'accounty'? Konta :->

W USA to sa akurat accounty ;-) Czemu nie chcesz mi poprawic traceroute do
kompletu? I jeszcze bezczelnie walisz "offtopicznie"? Tu sie podlozyles; czemu nie
napisales po prostu "nie na temat"?

Specjalnie nie napisalem konta, bo nie lubie tego okreslenia: po prostu naukowi
uzytkownicy w Polsce go nie rozumieja (musialem juz pare razy tlumaczyc ze nie
chodzi mi o pieniadze). I tak jak najbardziej krajowi uczeni mowia juz do siebie w
nastepujacy sposob: "- Mam deadline w piatek, skladam dwa propozale o granty KBN. -
Liczylem na talk na konferencji, a dostalem poster". Itd. itp. "Konferencje"
wszyscy akceptuja, "poster" prawie wszyscy (chociaz istnieje "plakat"), "talk"
wielu poprawilo by na "oral" co nie zwieksza jego polskosci. A wszystko to obce
slowa.

> --a ('bojsy się fajtowały na kornerze, bo jeden beknšł karę w bamper drugiego')

To jest Chicago, nie ma to nic wspolnego z jezykiem nauki polskiej. Wypraszam sobie
;-)

Zreszta, skoro juz jestesmy tak daleko off-topic (tak!), to zwroce ci uwage, ze
gdyby jezyk sie nie wzbogacal przez tysiac lat o obce slowa, nie mialbys nawet
takich jak: granica, dach, sruba, handel, ratusz, kotlet (wszystkie te akurat z
niemieckiego, niektore przejete jeszcze we wczesnym sredniowieczu), starosta,
grzech (to samo ale z czeskiego). O lacinie nie wspomne bo jezyk polski jest jej
pelen (np. wszystko co konczy sie na -cja). Albo "muzy": teatr, kino, telewizja,
radio - pewnie musialbys chodzic do dziwadla jak Czesi (sztuczny antyimportowy
twor). Komputer i wieksza czesc jego komponentow (tak!) to tez slowa obce, przejete
wspolczesnie lub historycznie (monitor, dysk, skaner; ba, nawet karta i kabel to
slowa obce). Dlaczego mielibysmy zakonczyc ten proces (tak!) akurat (tak!) teraz?
Bo jestesmy bardziej ksenofobiczni (tak!) niz przodkowie? Chyba nie.

Sorki za ten przydlugi off-topic (to z kolei styl internetowo-mlodziezowy),

Jacek

--
Jacek Piskozub
Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland