Re: (Fwd) Re: Czy da się sprawdzić istnienie

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 08 Mar 2000 - 10:20:17 MET

Dnia 8 Mar 00 o godz. 10:04, Andrzej Bort napisal(a):

> Nie masz gwarancji, że Ci nie odpowiedzą "Nie ma, nie wiemy, kiedy
> będzie, proszę zostawić wiadomość, przekażemy".
Prawde mowiac taka odpowiedz mi wystarczy - finger przeciez tez nie mowi,
kiedy bede, a co najwyzej kiedy ostatnio bylem... ;-)

> Na tej samej zasadzie
> działa poczta głosowa w telefonach komórkowych, nie widzę powodu, dla
> którego email miłby działać inaczej.
Przeciez nie dziala inaczej.
Ja jednak nie widze powodu, dla ktorego email mialby dzialac inaczej niz
zwykla "papierowa" poczta ;-), a w zwyklej poczcie istnieje cos takiego jak
potwierdzenie odbioru. Nie musze od razu dostawac odpowiedzi (byc moze nawet
nie musze dostawac jej w ogole), ale mam pewnosc, ze adresat odebral moj
list. Poniewaz naglowek "X-Confirm-Reading-To:" nie jest zbyt szeroko
obslugiwany przez programy pocztowe, a szkoda :-( (IMHO cos w tym rodzaju
powinno byc w RFC jako obowiazkowe), role takiego "potwierdzenia odbioru"
moze w pewnym stopniu pelnic wlasnie finger.

> Hint: Jeśli to NAPRAWDĘ jakaś ważna sprawa, to dostaniesz odpowiedź
> niezwłocznie. Jeśli jednak są ważniejsze sprawy, to musisz poczekać.
> Pełen obraz sytuacji ma tylko ta osoba, która w danej chwili jest przez
> Ciebie (i może niekoniecznie) poszukiwana.
Wlasnie napisalem powyzej, ze czasami nie tyle zalezy mi na natychmiastowej
odpowiedzi, co na samej znajomosci faktu, ze adresat list przeczytal.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl