Re: Narodowy operator inaczej, czyli slow kilka o niezwykle dynamicznymroutingu

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Mon 06 Mar 2000 - 11:34:24 MET

Pawel Sikora napisal(a) [04 Mar 2000]:

>Ja tu nie widze lacza ATM OC3, ja tu widze lacze ATM. Skad wiesz
>ze to OC3 a nie OC12 ? He?

Prawdopodobnie dlatego, że GSR posiada obecnie czteroportowy interfejs ATM
OC-3, a jedynie jednoportowy OC-12.

>bandwidth to parametr informacyjny i nie musi oznaczac fizycznej
>przepustowosci, moze sluzyc do tunowania routingu zwiekszaniem metryki
>danego polaczenia. (Sam mam 2 megowe lacza z ustawieniem bandwidth 8000
>w jedna strone i 1600000 w druga)

Prawda, ta sama uwaga stosuje się jeszcze w kilku miejscach.

>A o nakladach tez nie mow bo do takich projektow sie stawia po 1-2
>GSRze na Pop (czyli po miastach) i 7500 na paru acces klientow i lacza
>szkieletu nie po ATM-ie ale PacketOverSonet.

PoS i ATM oferują nieco różne możliwości - wszystko zależy jednak od tego,
jakie usługi ma zamiar oferować operator.

>BTW: Ciekawi mnie czyj jest GSR 12008 na Muranowie w Warszawie stojacy
>odlogiem od ponad miesiaca w konfiguracji typowo providerskiej 4 ATM i
>4 POS wszystko OC3?

O, czyj ? =)

--
					(moskit_at_irc.pl)