Re: Czy da się sprawdzić istnienie e-mail'a?=

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 01 Mar 2000 - 18:51:35 MET

Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:
: Szymon Sokol wrote:
:> Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:
:> : Zacytuje jeszcze cieply RFC2505
:> : (URL: http://www.cis.ohio-state.edu/htbin/rfc/rfc2505.html):
:>
:> :> Note that the "VRFY" command is required according to RFC821, [1].
:> :> The response can, though, be "252 Argument not checked" to represent
:> :> "off" or blocked via an access list. This should be the default.
:>
:> : Zatem wylaczony VRFY jest nie tylko zgodny z norma, ale powinno byc to
:> : nawet wartoscia domyslna.
:>
:> Kretynizm.

: Moze i tak. Ale troche sie obawiam, ze wybiorcze strosowanie sie tylko
: do tych RFC, ktore lubimy pachnie moralnym relatywizmem. Pamietam, ze
: zawsze mocno stales po stronie zgodnosci ze standardami, co Ci sie
: zreszta bardzo chwali. Dlatego mnie to wczoraj (u mnie wlasciwie o
: polnocy) tak uderzylo.

Przepraszam, a gdzie ja się nie stosuję do RFC? Nie jestem autorem żadnego
MTA, w którym mógłbym defaultowo ustawiać VRFY na "off" lub "on".
Ja tylko uważam, że wyłączanie VRFY to kretynizm niezależnie od tego,
jaki jest default w danym MTA. Podobnie jak np. zostawianie
włączonego "open relay" jest kretynizmem, mimo że sendmail <8.9 taki
właśnie miał default.

--
Szymon Sokół (SS4004,SS316-RIPE) -- Network Manager                          B
Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Cracow, Poland.        O