Re: Czy da się sprawdzić istnienie e-mail'a?=

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Wed 01 Mar 2000 - 17:55:52 MET

Szymon Sokol wrote:

> Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:
>
> : Zacytuje jeszcze cieply RFC2505
> :> Note that the "VRFY" command is required according to RFC821, [1].
> :> The response can, though, be "252 Argument not checked" to represent
> :> "off" or blocked via an access list. This should be the default.
>
> : Zatem wylaczony VRFY jest nie tylko zgodny z norma, ale powinno byc to
> : nawet wartoscia domyslna.
>
> Kretynizm.

Moze i tak. Ale troche sie obawiam, ze wybiorcze strosowanie sie tylko
do tych RFC, ktore lubimy pachnie moralnym relatywizmem. Pamietam, ze
zawsze mocno stales po stronie zgodnosci ze standardami, co Ci sie
zreszta bardzo chwali. Dlatego mnie to wczoraj (u mnie wlasciwie o
polnocy) tak uderzylo.

Swoja droga wydaje sie, ze sendmail 8.10 bedzie sie stosowal do tych
zalecen. Tak przynajmniej wynika z http://sendmail.net/?feed=rfc2505 -
tekstu ktorym sendmail.org najwyrazniej przygotowuje grunt pod zmiany.

--
Jacek Piskozub
Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland