Re: Troche lamerskie o HiS i nie tylko...

Autor: Remi Schleicher (r.schleicher_at_iname.com)
Data: Thu 17 Feb 2000 - 15:20:07 MET

Dnia Wed, 16 Feb 2000 15:05:56 GMT, w grupie pl.internet.polip, carina
<carina_at_polbox.com> napisał/a:

 Ehlo!

>Otoz chcialabym zainstalowac sobie HiS-a, a na nim jakis niewielki serwer stron www
>dla siebie i kilku przyjaciol. Oprocz tego takze swoj mail na swoim serwerze
>(kurcze, byloby super). Nie mam wiekszego problemu, jezeli chodzi o soft, czyli
>serwer zarowno www jaki i poczty (chyba, ale to sie dopiero okaze).

Problemów nie będzie pod warunkiem, że zainstalujesz sobie oprogramowanie
dla np. Win NT chroniące przed atakami DoS (np. BlackIce Defender, Conseal
PC Firewall), lub osobny komputer z Linux'em, oczywistym winien być fakt, że
Windows9x nie mogą być uznawane za bezpieczny serwer...

>Ponoc SDI ma cos takiego umozliwic. Chcac dowiedziec sie czegos wiecej szukam
>i czytam o jakis problemach z DNS, jakims revDNS... co to jest?

Hmmm... jakby Ci to prosto wytłumaczyć... Każdy z komputerów w Internecie ma
swój numer IP, pod tenże zazwyczaj przyporządkowana jest domena, widzianą
jako np. server.pl (dokładniej to może być kilka domen pod jednym IP :-).
Twoja nazwa domeny przy uruchomionym HiS'ie będzie czymś w rodzaju
numer.miasto.sdi.tpnet.pl będziesz także miała swój numer IP
xxx.xxx.xxx.xxx. Za obsługę twojego IP będzie odpowiadał Domain Name Server
TPSA - będzie identyfikował Twoje IP z twoją nazwą :-). Reverse DNS to
identyfikacja nazwy z IP (w maksymalnym uproszczeniu). Mając w domu HiS masz
możliwość posiadania własnej domeny np. nazwa.pl pod warunkiem wykupienia
jej w NASK'u i rejestracji u jednego z providerów jej w RevDNS.

>Jezeli czytam, ze nie ma DNS, czy to oznacza, ze majac HiS-a nie moge przegladac
>stron po ich nazwach (tylko wpisujac IP)

Nie, źle coś zrozumiałaś...

>czy tez to, ze nie moge sama zarejestrowac sobie domeny dla mojego IP?

Możesz pod warunkami określonymi wyżej.

>A moze w ogole cos poplatalam...

Obawiam się, że tak :-\

>Zeby bylo calkiem smiesznie, kilka telefonow do biura obslugi klienta w tepsie dalo
>mi kilka odpowiedzi na jedno pytanie - co to jest punkt 2 w zamowieniu na SDI. Raz
>dowiedzialam sie, ze nie wiem... drugi raz ze to jest miejsce na nazwe mojej strony
>www, czyli domene (!!!)

Ehhh, pozostawmy kwestię obsługi technicznej klienta w TPSA bez
komentarza...

W każdym bądź razie wprowadzono Cię w błąd - chodzi tylko i wyłącznie o
numer IP AFAIR.

>Na moje stwierdzenie, ze rejestracja i utrzymanie domeny
>kosztuje jakies tam pieniadze, otrzymalam pewnym glosem odpowiedz ze tak, i to
>wszystko juz jest w abonamencie. Po tygodniu dowiedzialam sie, ze to jest tylko
>nazwa dla nich, pod ktora bede figurowac w ich systemie (chyba bez sensu) Efekt jest
>taki, ze dalej nie wiem.

Wyjaśniłem wyżej :-\

>Pomocy, prosze...

Ależ proszę bardzo, pytaj dalej :-)))

--
Pozdrowienia z Wrocławia - Remi ,,Virous'' Schleicher
e-mail: r.schleicher_at_pmail.net, http:// in progress |*****/----|