Re: TP SA i ich IP

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Thu 17 Feb 2000 - 13:01:48 MET

Dnia 14 Feb 2000 11:19:58 +0100, Krzysztof Halasa zeznaje:

>Zrozumialem ze ten pecet tez ma robic za router, wykonujac wszystko
>to czego male pudelko nie umie.
        Tak, dokładnie tak samo, gdybyś włożył do niego sangomę.

>Ale tez znacznie szybciej sie je naprawia.
        MSZ, prawdopodobieństwo padnięcia routera jest mniej więcej
takie samo, jak padnięcie samej karty sangoma. A karty łatwo nie naprawisz.

>Zreszta czy sa bardziej zawodne... Mi tam sie jeszcze zaden router
>nie uszkodzil, pracuja juz lacznie dosc dlugo.
        Mnie też ;-)

>To chyba nie wiesz jak taki PC-router wyglada. Zadnych dyskow nie ma
>(poza ramdyskiem),
        Można i tak.. mnie się nie chciało i wrzuciłem jakiś 500MB.

> jak sie wiatrak zatrze, to nic sie nie dzieje
>(procesor dosc zimny, bo Linux uzywa halt, a 100% utylizacji CPU nie ma,
>wiatrak w zasilaczu nie jest krytyczny),
        no fakt, i386 to nawet nie ma wiatraka.

> katalogu /var tez nie ma.
        Nie ma? Żadnych logów?

>Load 3.0 to bym mial na routerze wtedy, gdy na takim malym Intelu
>bylby load 300 (tyle ze Intel nie ma tylu i takich interfejsow).

>Jesli "moze byc kilka" to jeszcze moze byc, ale jesli "musi byc kilka",
>bo mamy podpiete kilka serwerow i na kazdym trzeba robic firewalla?
>Dodatkowo bardziej zawodnego niz na oddzielnym PC-routerze...
        Zrozum, ja nie twierzę, że wydzielony PC-router nie jest dobry,
twierdzę, że nie widzę przewagi rozwiązania PC-router+sangoma, nad
rozwiązaniem PC-router+skrętka+low-end-FR-router. Być może się mylę,
ale jakoś nikt nie wytłumaczył mi, co daje akurat karta routująca w
tym PC. Wydawało mi się, że firewall/router/masqarade działa na poziomie
IP, więc powinno być to bez znaczenia. Czy się mylę?

bart

--
           Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.
  bart @bart.w-wa.pl || http://bart.w-wa.pl || http://faq.pl/php/