Re: Pewien rodzaj moderowania

Autor: Emil Stepniewski (es161294_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 11 Feb 2000 - 09:06:35 MET

On Thu, 10 Feb 2000, Jerzy Kurowski wrote:

[ciach]

> Jednak stanowiąc prawo, a jak rozumiem szanowni grupowicze mają
> moc i wolę by to uczynić, wartoby chyba rozważyć również mniej
> oczywiste,
> ale realne skutki, nie tylko bezpośrednie (mniej postów, więcej czasu),
> ale i pośrednie (mniej osób korzystających z usenetu, i skutkiem
                   1.
> tego zahamowany rozwój polskiej społeczności internetu)
       2.

Czy mógłbyś rozwinąć myśl, że z 1. wynika 2. ? Bo jakoś tego nie łapię.
To znaczy, oczywiste jest powyzsze, dla spadku liczby osób korzystających
z usenetu np. o 100%. Ale taki spadek na pewno nie nastąpi. Moim
zdaniem nie nastąpi żaden spadek, a co najwyżej wolniejszy wzrost.
A jakby nawet nastąpił spadek o 50%, to nie sądzę, by mogło to cokolwiek
zahamować. Zauważ, że mówimy tu o usenecie, który ma niestety marginalny
wpływ na rozwój internetu w Polsce (chyba dlatego, że zarobić na tym
trudno).
Ponadto zauważ, że ja nie chcę w żadnym wypadku ograniczać wolności
w dostępie do usenetu. Chcę tylko ograniczyć liczbę postów przez
spowodowanie, że części postów ludzie _nie będą potrzebowali wysyłać_.
Moja propozycja w żaden sposób nie odnosi się do uniemożliwiania
ludziom wysyłania listów o takiej czy innej treści. Sam nie miał
bym nic przeciwko temu, żeby listy na niektóre tematy przestały
się pojawiać definitywnie (a zwłaszcza spam), ale nie tego tyczy się
moja propozycja.

> Sam niejednokrotnie żałowałem, że grupy, które chcę czytać
> nie są moderowane. Jednak korzystanie z grup anglojęzycznych
> przekonało mnie, że mamy taki usenet jakich grupowiczów.
> Zmiejszenie ich liczby niczego IMHO nie poprawi.

Napiszę jeszcze raz. Nie chcę zmniejszać liczby użytkowników.
Chcę zmniejszyć liczbę wysyłanych przez nich postów.
Jeśli w istocie doprowadziłoby to do niewielkiego zmniejszenia
liczby użytkowników (w co nie wierzę), to myślę, że odpadną Ci,
po których nikt płakał nie będzie.

Pozdrawiam

        Emil Stępniewski