Re: Pewien rodzaj moderowania

Autor: Jerzy Kurowski (jork_at_kki.net.pl)
Data: Thu 10 Feb 2000 - 03:55:38 MET

Witam

Emil Stepniewski napisał(a):

> Witam!
>
> Przedzierałem się niedawno przez gąszcz postów na pewnej grupie,
> z których to postów _większość_ mogłaby nie zostać wysłana, gdyby
> wysyłający przeczytali (dla pewności trzy razy) FAQ grupy.

[...]
> Jakie widze zalety tego rozwiązania:
>
> - zmniejszenie ilości postów na grupach
> i co za tym idzie ozczędzanie czasu czytającym
> - oszczędzenie czasu pytającym, których w ten sposób
> przymusi się do przeczytania FAQ, dzięki czemu hurtem
> dowiedzą się odpowiedzi na pytania, które dopiero
> zamierzali zadać.

> Jakie widze wady:
>
> - opóźnione ukazywanie się postów na grupach
> - awaria automoderatora powoduje zatrzymanie ruchu na grupie
> - uzyskiwać hasło musieliby również Ci, którzy potrzebują zadać
> tylko jedno pytanie, a poza tym nie zamierzają w ogóle
> [...]

  Ważniejsze od technicznych aspektów takiego przedsięwzięcia są
chyba powody dla których miałoby zostać podjęte i skutki jakie
przyniesie
 Powodem jest jak się domyślam irytacja spowodowana zalewem polskich
grup przez różnego rodzaju śmieci. Skutkiem miałoby być zwiększenie
komfortu korzystania z usenetu.
 Jednak stanowiąc prawo, a jak rozumiem szanowni grupowicze mają
moc i wolę by to uczynić, wartoby chyba rozważyć również mniej
oczywiste,
ale realne skutki, nie tylko bezpośrednie (mniej postów, więcej czasu),
ale i pośrednie (nmiej osób korzystających z usenetu, i skutkiem
tego zahamowany rozwój polskiej społeczności internetu)

 Sam niejednokrotnie żałowałem, że grupy, które chcę czytać
nie są moderowane. Jednak korzystanie z grup anglojęzycznych
przekonało mnie, że mamy taki usenet jakich grupowiczów.
Zmiejszenie ich liczby niczego IMHO nie poprawi.

 Poza tym istnieją przecież listy mailingowe. Jeśli dla
grupy osób (a zwłaszcza administratorów) zgiełk usenetu
jest za głośny to jaka jest przeskoda w uruchomieniu
odpowiedniej listy.
 np forum3d_at_pdi.net jak sądzę z powodzeniem spełnia rolę grupy
"pl.comp.grafika.grafika3d dla bardziej zaawansowanych".

 Pozdrawiam
Jerzy Kurowski