Re: Serwery IRC i NEWS bez DNS

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 09 Feb 2000 - 00:19:53 MET

jacek_at_ipartners.pl (Jacek Zapala) writes:

> Oj ma, ma. Nikt wprawdzie nie powinien definiowac ograniczen dostepu
> bazujac na nazwach domen zamiast na adresach numerycznych, ale tacy sie
> zdazaja.

Ale to glupota a nie bezpieczenstwo.

> Poza tym, czy chcialbys, aby kazdy mogl sobie robic wpisy w rev dnsie
> podszywajac sie pod jakies Twoje maszyny? Bo ja np. nie i uwazam, ze mam do
> tego prawo.

Nie masz takiej mozliwosci. Dowolny admin rDNSu moze sobie wpisac tam
co mu sie podoba.
Naturalnie mozesz uzywac programow ktore weryfikuja poprawnosc rekordu
PTR (sprawdzajac, czy ten adres wystepuje po rozwinieciu otrzymanej
nazwy) - wtedy nie ma tych problemow.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator