Re: Minister lacznosci oszalal?

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Sat 22 Jan 2000 - 10:09:51 MET

Marek Trenkler wrote:

[...]

> A co do meritum: oczywiscie, ze zly provider nie stwarza zagrozenia dla
> zycia, ale stwarza zagrozenie dla swoich klientow. Internet to juz
> wiecej niz zabawka. Zly provider moze oznaczac potezne straty w
> niejednej firmie. Malo tego - mialem juz do czynienia z
> providerem-oszustem i wlasnie brak odpowiednio restrykcyjnych przepisow
> sprawil, ze firma, ktora kiedys oszukala mnie i innych klientow,
> prosperuje dzis sobie w najlepsze. Nie bylo sie komu poskarzyc, mozna
> bylo co najwyzej isc do sadu - z wiadomym skutkiem.

[...]

> [...]
> uczciwoscia uslugodawcow. Napisalem juz wczesniej: nie chodzi mi o to,
> by biurokratycznie utrudniac ludziom otwieranie firm internetowych. Przy
> odrobinie pomyslunku naprawde mozna by to zorganizowac w ten sposob, ze
> koncesje dostaje od reki kazdy chetny, ale zobowiazuje sie w niej do
> pewnych rzeczy, o ktorych tez juz pisalem, oraz przyjmuje do
> wiadomosci, ze w razie niewypelnienia tych zobowiazan, koncesje utraci.
> Ponadto kazdy klient danego ISP'a powinien wiedziec, do kogo moze sie
> zwrocic w razie naruszenia jego praw. Bo przeciez nie do PIH-u czy do

Nie przyszlo Ci do glowy, ze moze koncesje nie sa najlepszym wyjsciem z
sytuacji? Pomijajac juz fakt ze koncesjonowanie gospodarki z reguly nie
polepsza jej stanu i przy okazji tworzy okazje do korupcji czy nekania,
IMHO wszystko co postulujesz jest do zalatwienia przez jedna dobra
organizacje branzowa. Ministerstwo Lacznosci _nigdy_ nie bedzie w stanie
nadzorowac sieci i operatorow w sposob bezstronny i kompetentny. Zaden
urzad na swiecie nie rozwija sie tak szybko jak najbardziej dynamiczne
dziedziny gospodarki. Nie mowiac juz o konsekwencjach mentalnosci
urzedniczej, wedlug ktorej prawo powielaczowe jest powyzej
konstytucyjnego, a ludzi odpowiedzialnych za decyzje nie ma, bo kazdy
zdazyl zadbac o osobisty dupochron.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>