Re: Pytania z Wprost

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Thu 13 Jan 2000 - 21:30:50 MET

Dnia Tue, 11 Jan 2000 22:40:10 +0100, Qska zeznaje:

>w dobie internetu? to prosze spytac w USA (ponad 50% ludzi korzysta z
>Internetu) lub w Polsce za nastepne 2000 lat :)))
        Yeah, ze względu na różne koncesje, koncesyjki i zezwolenia,
Polska spadła z miejsca ok. 50. na miejsce ZTCP, osiemdziesiąt kilka
(na 123 kraje) w rankingu 'wolności' rynku. Dla porównania Węgry i Czechy
są gdzieś w okolicach 50, Słowacja, która pod względem przemian gospodarczych
jest zacofana, 81 chyba. Jeśli chodzi o teleinformatykę, wśród krajów OECD
i CEFTA nawet jest jeden gorszy w niektórych dziedzinach. Jest to Turcja.
Jeśli chodzi o telefonię stacjonarną, to w całej Europie od Polski gorsza
jest tylko Albania. Chyba z tego jasno widać, jak wspaniałą rzeczą są
koncesje. I to się nieprędko zmieni, ponieważ polski polityk myśli tylko
o tym, jak obsadzić najwięcej stołków w różnych komisjach, radach, itp.
swoimi kolesiami. Mniej koncesji = mniej stołków do obsadzenia. Nawet jeśli
jest to tak zwany "uczciwy polityk" (przepraszam, za ten oxymoron), to musi
brać pod uwagę różne ustalenia koalicyjne, partyjne itp. "Tutaj wsadzimy
do rady gostka z parti X, to poprą nas w głosowaniu przeciwko organom płciowym"
A świat wcale nie ma zamiaru na nas czekać. Jak tak dalej pójdzie, Polska
wejdzie nie do Europy, tylko do Afryki.
        Sorry za ten przydługi post, ale ostatnio politycy mnie wk* na maxa.

bart

--
"the three great virtues of a programmer: laziness, impatience, and hubris."
          bart @ bart.w-wa.pl || http://www.bart.w-wa.pl