Re: Lacza TPSA, w szczegolnosci LUBMAN (bylo: Dziwny traceroute i inne...)

Autor: Marcin Swietochowski (dragon_at_safenet.pl)
Data: Fri 31 Dec 1999 - 09:47:41 MET

Witam

dales Karpiu po zaworach...
ale podejde inaczej do problemu...
Calkowicie sie zgadzam ze pewne koncepcje budowy sieci Polpak-T sa co
najmniej chybione.
Juz sam fakt ze szkielet jest wciaz na FR, ale o tym juz wiele napisano...

Pozwolcie ze zwroce uwage na pewne rzeczy w TPSA.
Ktore dane mi bylo odczuc na wlasnej i nie tylko wlasnej skorze...

Prawda jest taka ze w CST sa bodajrze dwie osoby (stan sprzed 3-4 miesiecy)
ktore sa dobrze zorientowane w zagadnieniach routingu i pochodnych...
pracuja do 16, potem ida do domu...
i naprawde wierzcie mi, maja pelne rece roboty
jak cos pier... to nawet nie moga (nie chca) czegos naprawic przez modem
wiem po sobie, jak wtedy ten glab z CST szukal routera w Lublinie
to mniej wiecej dalo sie zauwazyc jak ten system dziala....

To wyobraz sobie ze jest kilka wiekszych routerow, w paru wojewodztwach...
Kto to skonfiguruje, kto to utrzyma w ruchu ?
na pewno nie tych dwoch biedakow....

Pamietacie "jaja" w polpaku sprzed bodajrze 2 miesiecy ?
nie bede powtarzal tutaj informacji z niesprawdzonych zrodel...
ale jak ktos wnikliwy to niech zajrzy na archiwa listy ktora juz zbyt wiele
razy wymienilem
(widzisz venglin, poprawilem sie ;-> )

Problemy w TPSA sa daleko szersze niz nasz LUBMAN
Podobnie sie dzieje we Wroclawiu, Gdansku i jeszcze przynajmniej paru
miastach,
tyle ze tam po prostu nie wyrabia infrastruktura...
A przynajmniej tak sie powszechnie uwaza...
W Lublinie na szczescie odpukac lokalnie nie mam powodu narzekac
na chlopakow z Polpaku, na transmisje wewnatrz TPSA......
jak dlugo, nie wiem...
widac ze obciazenie sie zwieksza, pingi sie wydluzaja, ale to w sumie
normalne...
niedlugo problemow bedzie wiecej.

I calkowicie sie Karpiu zgadzam ze wieksze Cisco poprawi sprawe, ze lepsze
karty ATM itd.
Zgadza sie...

Ale tutaj potrzeba dobrej woli...
A tej jak widac brakuje...
Inwestycje na poprawienie tej sytuacji zostaly juz poniesione
Dwie karty Ethernet po 50-200 PLN sztuka...
tyle co nic...
tyle ze komus ten kabel przeszkadzal, a teraz zaslaniaja sie problemami
technicznymi
i dosc dziwnie pojeta uczciwoscia...

Pamietajcie ze ludzie wladni w tych sprawach (z calym szacunkiem Konradzie)
raczej nie wypowiedza sie na tej liscie.... prawdopodobnie w ogole tu nie
zagladaja
no moze od paru dni...

Pozdrawiam

--