Kwestia postawy (Re: Dziwny traceroute i inne...)

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Thu 30 Dec 1999 - 17:21:27 MET

Konrad Plich wrote:

[...]

> Chodzi o usluge "Przekazywanie wszystkiego jak leci bez mozliwosci
> wycyganienia za darmo lacza odcedzajacego 50% ruchu"
> Taka usluga figuruje w cenniku, uslugi z dodatkowym laczem za darmo
> tylko dla wybranych nie ma i nie chodzi o biurokracje tylko o
> sprawdiedliwosc i uczciwosc wobec innych klientow.
> Tak, nawet kosztem jakosci.

Tak sie przygladam tej dyskusji jako zainteresowany uzytkownik LubMANa i
w tym momencie niestety nie wytrzymalem. Czy moge prosic o wytlumaczenie
mi gdzie w tym obrazku jest miejsce na "sprawiedliwosc i uczciwosc"
wobec lubelskich klientow TP SA korzystajacych z numeru dostepowego
0202122?

Moja firma podlaczona jest do sieci poprzez LubMAN - mamy do dyspozycji
10Mbit/s za ulamek ceny jaka pobiera TP SA za to samo pasmo, swietna
lacznosc z reszta kraju po POL34 (a w kazdym razie z cennymi dla nas
zasobami), ja osobiscie mam jeszcze prywatne konto pocztowe w LubMANie i
wszystko byloby pieknie, gdyby sytuacja nie zmieniala sie radykalnie z
chwila wyjscia z pracy do domu. Polaczenie ze sluzbowa badz prywatna
skrzynka pocztowa jest koszmarnie wolne, traceroute pokazuje w porywach
do 12-13 hopow miedzy moim komputerem domowym a serwerem poczty
oddalonym fizycznie o jakies maksimum 2-3 km, o ilosci traconych
pakietow nie bede mowil, wystarczajaco duzo zostalo juz powiedziane.

Mnie jako koncowego odbiorce naprawde nie interesuja rozgrywki TP SA z
konkurencja. O ile dobrze zrozumialem, nikt nie usiluje "wycyganic za
darmo lacza odcedzajacego 50% ruchu" - to LubMAN aktywnie szuka wyjscia
z sytuacji, podczas gdy TP SA zaslania sie trudnosciami technicznymi i
nie podejmuje nawet kwestii komercyjnego rozwiazania lokalnej bramki,
wychodzac przy tym z idiotycznego zalozenia, ze na istnieniu takiego
lacza skorzystac moze tylko i wylacznie LubMAN - domowy klient TP SA w
ogole nie jest brany pod uwage, on po prostu nie istnieje i jego wygoda
i zdanie w ogole nie jest brane pod uwage. To, ze przecietny lubelski
uzytkownik 0202122 nie zdaje sobie sprawy _dlaczego_ tak duzo czasu
zajmuje mu polaczenie z lokalnymi zasobami to chyba jedyne wytlumaczenie
faktu, ze do tej pory taka arogancja uchodzi TP SA plazem.

Nie wierze, ze przyczyna sa kwestie techniczne - przeciwko tej tezie
padlo tu zreszta sporo argumentow. IMHO prawdziwa przyczyna to
niereformowalna postawa firmy-molocha z minionej epoki, w ktorej
kalkulacjach liczy sie wszystko, tylko nie klient.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>