Re: Dziwny traceroute i inne...

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 29 Dec 1999 - 21:19:37 MET

Pawel Sikora wrote:

> [...]
>
> Mam AS-a i alokacje na bloki adresowe.
> Mam 3 styki z polpakiem w roznych miejscach w Warszawie.
> Mam wlasna wielowezlowa siec laczaca te miejsca.
> Chce oglosic po bgp swoje adresy rownoczesnie przez
> 3 lacza w mniejszych blokach z roznymi atrybutami
> MED powodujac preferencje na routerze polpaku tak by rozne
> wchodzily w roznych miejscach.
> W przypadku awarii ktoregos lacza droga dynamicznie
> sie przepina na jedno z pozostalych lacz i
> dalej biegnie moja siecia.
>
> I chcialbym przyargumentowac:
>
> 1. Dziala idealnie. Sprawdzilem na biurku z 3 routerami.
Tu mam pewna watpliwosc czy do swiata wyjdzie jako jeden blok
a jesli nie to czy jakies Sprint'y nie uwala ale raczej nie...

> 2. Zapewnia redundancje w przypadku awarii.
> 3. RIPE slusznie odmawia mnozenia AS-ow.
> 4. Podreczniki zalecaja uzycie MEDow jako skutecznego narzedzia
> optymalizujacego wykorzystanie asymetrycznych topologii.
> 5. Warto to zrobic ze wzgledu na walor poznawczy. Sytuacja
> jest minimalnie rozna (jest prostsza) od takiej kiedy jest droga
> tranzytem przez inny AS.

Pozostaje mi jedynie wstret do kolejnej niestandardowej konfiguracji
bo to potencjalna bomba z opoznionym zaplonem ale to slaby argument.
Moge wiec ulec o ile przebolejesz konsekwencje finansowe - 3 lacza
BGP wolalbym zamienic na jedno z duuuuzo wiekszym pasmem (nie umiem
powiedziec ile dokladnie bo nie lubie lektury cennikow)...