Re: Dziwny traceroute i inne...

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 29 Dec 1999 - 12:00:36 MET

"J.F." wrote:

> Logika mowiac szczerze dosc ciekawa - kupil u nas ruch na zagranice,
> to go odetniemy od kraju :-)

Nie: Kupil u nas ruch mieszany (kraj + zagranica) to placi jak inni.

> Bo po kraju to on ma wlasne lacza [tzn - zakladam ze ma].

Zalozenie bledne.

> Faktem jest ze ma wlasne lacza do polowy kraju, a do tpnet
> w kraju to wypadaloby uzgodnic jakies zasady kontaktu.

Tzn proponujesz zeby postawic taka maszyne ktora bedzie liczyla pakiety
i wystawiala rachunek n pakietow do kraju +m pakietow za granice = cena.
Jesli sam nie wymyslisz dlaczego jest to glupie i w technologii IP
nikt tego nie stosuje to poczytaj historie firmy NASK i wyciagnij
wnioski.

> Tylko ja mowiac szczerze nie rozumiem - to gdzie i jak ten
> LUBMAN podlaczyliscie ? Musial wlasne lacze do Warszawy doprowadzic,
> czy wpiety jest w strukture tpnet w Lublinie, ale filtrujecie ruch
> inny niz zagraniczny, czy jeszcze jak ?
>
> Bo jesli pakiety Lublin-Lublin leca przez Warszawe, to przyznasz ze
> jest to jakies grube nieporozumienie, na ktorego likwidacji powinno
> zalezec obu stronom z przyczyn ekonomicznych i prestizowych.
> Wypisz-wymaluj NASK sprzed lat, ktory przez kilka lat nie uznawal ATM
> i slal do nich pakiety przez NY.

Ty polemizujesz nie czytajac moich postow ale trudno, powtorze:
Wlaczylismy go jak kazdego normalnego klienta laczem nie wyrozniajacym
w zaden sposob ruchu krajowego od zagranicznego i zaplacili oni jak
kazdy
inny klient za takie lacze w/g cennika za lacze BGP.
Z przyczyn ekonomicznych wolimy zapychac lacza Warszawa Lublin
zamiast kupowac dla jednego klienta drogi router. Nie powoduje
to zadnego utrudnienia a ms opoznien NIE WPLYWAJA znacznie na jakosc
polaczen a juz na pewno ma sie to nijak do wplywu jaki na ta
jakosc ma obciazenie lacza. Oczywiscie wpieci sa w Lublinie i zadnego
lacza do Warszawy nie ciagneli.

KP