Re: Re: IP po ATMie (by³o: lacza Polski ze swiatem)

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Wed 22 Dec 1999 - 14:35:31 MET

Andrzej Karpinski napisal(a) dnia [21 Dec 1999]:

>IP/DWDM? Bez urzadzen Cisco?

Dlaczego bez ? Najwiêksza europejska sieæ jest oparta w³a¶nie na IP/DWDM z
GSRami.

>Czyli IP na Sonecie? :) Np. przy
>zastosowaniu niesamowitych routerkow Lucent/Ascend GRF 400/1600 albo
>Nexabita? :)

Mo¿e damy sobie spokój z porównywaniem urz±dzeñ konkretnych producentów ?
Je¶li naprawdê chcesz...

Nexabit nie jest stosowany w ¿adnej du¿ej sieci. Jedyne routery na rynku
maj±ce udzia³ powy¿ej 0% (w zaokr±gleniu) to GSR i Juniper. Wej¶æ na ten
rynek jest bardzo ciê¿ko, Nexabit narobi³ tyle szumu tylko i wy³±cznie
dlatego ¿ê zosta³ kupiony przez Lucenta. Router i jego stabilno¶æ nie s±
przetestowane w normalnych warunkach, obecnie jest w fazie testow beta.
Przez normalne warunki rozumiem mniej wiêcej dwa lata _u¿ywania_ sprzêtu w
sieci operatora. Nie w laboratoriach i podczas testów.

>Tam IP over Sonet jest od roku..

GSR ma ju¿ od jakiego¶ czasu POS, nie wiem czy od roku. Faktem jest ¿e
rozwi±zanie znajduje siê obecnie w sieciach produkcyjnych.

>Modulu do C7200 nie bedzie jeszcze przez rok ;)

7200 to zupe³nie inna klasa urz±dzeñ...
Oprócz tego nie masz racji, PA-POS-OC3 jest obs³ugiwany przez 7200 i jest
dostêpny od roku a _nie_ za rok.

>Wydajnosc Lucent ma 5 rzedow wielkosci lepsza za ta sama cene
>(distributed processing i cala masa innych ciekawych rozwiazan) :)

Mówisz o Nexabicie, który jest, a raczej bêdzie (obecnie brak odpowiedniej
gêsto¶ci interefejsów) "terabitowym" routerem ? Technicznie jest to temat
dyskusyjny :) Zgadza siê ¿e jest kilka ciekawych rozwi±zañ, ale to nie
wszystko.

O cenach nie mówiê, to osobna sprawa ktorej siê nie podejmujê dyskutowaæ.

Polecam te¿ artyku³:
http://cbs.marketwatch.com/archive/19991209/news/current/soapbox.htx

>PS. Sorry za swiateczna zlosliwosc ;)

Z dzik± rozkosz± ;) Tylko czeka³em na to :>

--
					(moskit_at_irc.pl)