Re: Odp: Odp: Nastepne bzdury dyletantow z Rzeczypospolitej

Autor: futszak (futszak_at_WYTNIJTO.dione.ids.pl)
Data: Tue 14 Dec 1999 - 22:19:39 MET

Poprzez zaszumione lacza Telekomunikacji Polskiej S.A. z predkoscia
4800bps przeszlo to co "Zbig A. Gintowt" <zbigg_at_fornet.com.pl>, w
dniu Tue, 14 Dec 1999 17:59:20 GMT napisal:

>Chcialbym uniknąć sarkazmu, ale widzę, że musisz być nieźle "zamulony" jesli
>mój tekst (przyznam, ze przydlugawy), przechodził z "oszałamiającą"
>prędkością 4800 b/sek... naprawde szczerze współczuję...

dziekuje, dziekuje, faktem jest ze txt-y ida nieco szybciej (sprzetowa
kompresja), natomiast ciagle to za malo w porownaniu z tym, ile sie za
to placi, i biorac pod uwage fakt, ze kilka impulsow dziennie idzie w
przyslowiowe powietrze bo modemy w ogole sie nie dogaduja :-(

>W takim "bagnie", to jeśli delikatnie (bez pingowania z częstością
>sekundową) użyję mojego ping plottera, to tobie to i tak nie zaszkodzi...

....zwlaszcza ze dzieki genialnej taryfikacji w sieci nie siedze zbyt
dlugo :-(

>ale z góry proszę o wybaczenie...

alez ja sie nie gniewam, gniewac sie powinna wielce szanowna tpsa ze
ktos raczy obrazac jej majestat i wytykac "drobne problemy" wyzywajac
jej siec od rozkladajacej sie padliny.

>jak poczytasz co pisze o HIV-ie, sorry HiS-ie tepsa, to nie ma on wad takich
>jak zwalnianie transmisji w trakcie rozmowy telefonicznej

to nie wada tylko cecha, z drugiej strony biorac pod uwage ze szanowna
tpsa tak ksztaltuje cennik aby przypadkiem zbyt dlugo nie rozmawiac,
cecha ta nie jest wazna.

>A propos komentarza do p.1 (wyżej) , to nazwe te mogę Ci przypomnieć: to
>jest Szwecja...
>a czemu sie tak upieram? bo ojcem wynalazku pt HiS jest firma ERICSSON AB
>(zob.www.ericsson.pl
>albo www.ericsson.se ), gdzie więc miałaby wypróbowywać swój wynalazek?

hm, to czemu rozlacza, a nie zwalnia ???

>Nie zrozumieliśmy się tutaj zbyt dobrze: zakładam jakość linii, jako
>odpowiednią by HiS działał, ale nominalna predkość będzie uzyskana zapewne
>jedynie od terminala (peceta) do serwera oferującego usługę,

...czyli spinajacych 16, 120 lub wielokrotnosc abonentow, to fakt
dalej w przypadku 16 idzie 2Mbps do Polpak-T, czyli standardowo, od
jakosci linii nie zalezy bo to dalej rowniez cyfrowka

>ale dalej
>nastapi nieuchronne zwolnienie transferu,

normalna cecha sieci pakietowych

>a nam przecież chodzi o efekt
>końcowy, który jest sumą zdarzeń na całej długości łącza...i predkości
>wynikowej transferu....

alez efektem zamierzonym bylo zaoferowanie stalego dostepu do
Internetu, pobierajac oplate ryczaltowa, bez blokowania linii
telefonicznej i z wykorzytsaniem wspolnego lacza abonenckiego
te zamierzenia zostaly osiagniete

chcesz wiecej ???
zglos sie do providera
nie oferuje stalej oplaty ???
ano to napisz skarge do UOKiK tak jak ja to uczynilem, ze wyzej
wymieniona firma blokuje dostep do abonentow innym providerom i sprawa
zalatwiona, inaczej ciagle bedziemy tkwili w tepenecie i patrzyli z
uteskieniem kiedy szanowna tpsa powiekszy przepustowosc jedynego lacza
zagranicznego....

>W tym miejscu absolutnie się nie różnimy...
>Natomiast jako niefachowiec nie podejmę polemiki nt porównania z ISDN, choć
>wydaje mi się, że nie jest to sposób na połączenie do sieci "szarego
>człowieka"...

w Niemczech stopien penetracji ISDN-u wynosi ponad 90%
co Ty na to ???

>Chciałem tylko przypomnieć, że internet jest wynalazkiem amerykańskim,
>mającym swoje oparcie przede wszystkim na odpowiedniej ilości i jakości
>sieci...

ano wlasnie, odpowiedniej ILOSCI, tego nie zapewni jeden operator,
musi byc ich wielu, a aby siec sie oplacala musi miec wielu klientow
wielu klientow to niekoniecznie ci co placa duzo, bo skuces biznesu
tkwi w jego powszechnosci, bo malo+malo+malo moze dac fortune
niestety nasi providerzy olewaja klientow, nie zalezy im na tym, aby
ceny za polaczenia z ich modemami byly nizsze, czekaja az ktos ich
zbawi, a tpsa jak ta osmiornica swoim magicznym "brak mozliwosci
technicznych" karze tych nieposlusznych ktorzy probuja cos zrobic w
tej sprawie (patrz zigzag)
gdyby sprawa dziala sie w Stanach sprawa wyladowalaby w sadzie, a TPSA
zaplacilaby wysokie odszkodowanie, niestety tutaj jakos nie widze zeby
ten smierdzacy monopolista cokolwiek stracil, pasie sie ciagle i jest
coraz grubszy.

>a propos mam to szczęście, że Świnoujście w którym mieszkam
>"spięte" jest ze Szczecinem światłowodem (co nie jest u nas jeszcze znowu
>takie powszechne). Nie potrafie odpowiedzieć na pytanie dlaczego nie można
>porównywać rzeczy które nie są porównywalne.....

co twierdzisz ze nie jest porownywalne ???

>Dzieki za przebudzenie. Kierowałem się znaczeniem skrótu. Jeśli jest inaczej
>to NASK okazał się wyrodkiem, bo jeśli znam się "na medycynie" mial służyc
>uczelniom. Niech usprawiedliwi mnie to, że studia skończyłem w czasach kiedy
>jeden z nielicznych komputerow na PW zajmowal caly pokój i musiał być
>klimatyzowany, a sieci były wówczas głównie rybackie.

ano widzisz, wiele sie od tego czasu zmienilo, obecnie jedyna
przyzwoita siec dzialajaca w naszym kraju to pol34 i bynajmiej nie
opiera sie na tpsa (telenergo i pkp :)
...inna sprawa ze zasysanie plikow z innych podsieci potrafi
przyprawic o bol glowy (mam nadzieje ze archwium isp.pl w koncu sie
sciagnelo, o 10 rano zapuscilem screen-a), ale to zupelnie inna
sprawa.

futszak

--
WWW + e-mail + PERL + PHP  -  320zl/rok  - http://rubikon.pl