Re: Odp: Nastepne bzdury dyletantow z Rzeczypospolitej

Autor: futszak (futszak_at_WYTNIJTO.dione.ids.pl)
Data: Tue 14 Dec 1999 - 15:50:45 MET

Poprzez zaszumione lacza Telekomunikacji Polskiej S.A. z predkoscia
4800bps przeszlo to co "Zbig A. Gintowt" <zbigg_at_fornet.com.pl>, w
dniu Tue, 14 Dec 1999 11:41:26 GMT napisal:

>Na początek drugiej części: oprócz jałmużny, nie licz na to ,że w
>dzisiejszych czasach dostaniesz cos za darmo (lub zdumiewająco tanio...).

a co powiesz o 30gr/min z komorki na komorke ???

>Czy HIS (Home Internet Solution) jest lekarstwem na nasze bóle?

zalezy jakiego rodzaju sa to bole :-)

>Każdy na to pytanie musi sobie odpowiedzieć sam po analizie argumentów za i
>przeciw. Osobiście nie znam technologii HIS, ale kiedy czytam co to może (z
>punktu widzenia technicznego) i za jaką jest cenę, to tylko bić brawo!
>Ale może nie wszystko zostało dopowiedziane i to co istotnie "wylezie w
>praniu"? Przecież jak się czyta o HIS to właściwie jest to ISDN

i tu jest blad, z ISDN-u jest wziety sposob transmisji od abonenta do
centrum komutacyjnego (centrala telefoniczna lub koncentrator
wyniesiony).
nie ma ani typowego dla ISDN-u NT (zakonczenie sieciowe), ani uslug
typowych dla ISDN-u

>Co wzbudza moje wątpliwości?
>1. Relacje mojej znajomej internetowej ze Szwecji, która dosyć długo
>korzysta z tego systemu

BLAD !!!
tam nie stosuje sie tego systemu chociazby z powodu jaki opisales
ponizej. HiS stosuje sie w jeszcze jednym kraju (nie pamietam nazwy) i
to tyle. Jego cech carakterystyczna to fakt, ze HIS NIE ODLACZA OD
SIECI GDY SIE KORZYSTA Z TELEFONU, tylko obniza predkosc transmisji do
70kbps z 115.2kbps

>2. Biorąc pod uwagę przepustowość linii telefonicznych oraz sposób
>przyłączenia sieci polskiej obsługiwanej przez tepsę, do sieci światowej,
>oferowana w ramach HIS-u szerokość pasma jest iluzoryczna....

po pierwsze przepustowosc linii telefonicznej ma sie nijak do HiS-a,
jesli lacze abonenckie (miedziana para drutow) bedzie zbyt slabej
jakosci to HiS poprostu "nie pojdzie" o tyle. nie bedzie stanow
posrednich, czyli chodzi/nie chodzi
HiS albo bedzie chodzil albo nie bedzie chodzil

druga sprawa to fakt, zlaba przepustowosc TPNet-u dotyczy lacz
zagranicznych (jedyne wyjscie na swiat to 45Mbps do Stanow
Zjednoczonych)
tpnet ma to do siebie, ze dane wewnatrz kraju biegaja dosyc fajnie,
gorzej z zagranica, ale da sie to ominac, bedzie ktos chcial
skorzystac soft-u znajdujacego sie za granica zawsze mozna zajrzez do
jakiegos mirror-a znajdujacego sie na terenie polski, a ci co sa
bedziej oblatani moga sobie zalozyc jakis tunel na koncie znajdujacym
sie w obrabie innych sieci.
sa sposoby.

>3. Na koniec: gdyby HIS był tak dobry jak go malują, to kto chciałby bulić
>wielką forsę za ISDN?

1.Ten kto jest zainteresowany na przyklad sciaganiem poczty od czasu
do czasu
2.Ten kto ma call-back od innego operatora
3.Ten kogo nie interesuje Internet tylko na przyklad mozliwosc slania
fax-ow do Niemiec/z Niemiec.

>4. Wszelkie cytaty typu: " a w USA...." w odniesieniu do naszej sytuacji nie
>mają sensu, bo nie można porównywać tego co nieporównywalne....

a dlaczego ???
co to, tam sa inni ludzie, inny sprzet, inne potrzeby ???
eeeeetam

>5. Połączenie z Internetem światowym przez NASK jest dla przeciętnego
>internauty bardzo drogie, ale tez i poziom oferowanych usług nie da się
>porównać z tym co oferuje tepsa, dlatego górą są akademicy...

a od kiedy, albo do kiedy alademicy korzystaja z nask-u ???
OBUDZ SIE !!!
moja polibuda sieci na pol34, to samo inne uczelnie, jedynie zdaje sie
WarMan to jeszcze NASK

>6. Najbardziej istotne: jeśli będę miał nawet "przaśne" połączenie z
>Internetem 24/ za umiarkowanie przyzwoita cenę, to pliki mogę ściągać choćby
>i dobę,

....aktualnie sie sciaga archiwum listy dyskusyjnej na isp.pl/listserv
a zapuscilem to rano
wget stoi na koncie znajdujacym sie na PozMan-ie (siec Pol34)....
...a isp.pl to zdaje sie Wroclaw...

>a także robić "eksperymenty naukowe" z zachowaniem się naszej sieci
>w różnym czasie i w różnych warunkach przy pomocy takiego prostego
>programiku jak choćby pingplotter.

niech zyje zamulanie sieci....

futszak

--