Re: Niech będzie pochwalony Bill Gates!

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 02 Nov 1999 - 20:52:18 MET

Dnia 2 Nov 99 o godz. 19:06, Piotr Auksztulewicz napisal(a):

> Głupio tak sobie odpowiadać, ale wreszcie mi się odpalił ten netscape
> i mogłem sprawdzić, faktycznie tego nie widzi. Zaś pewna strona[1] o HTMLu,
> której najczęściej używam i uważam ją za dość godne zaufania źródło,
> na którym się dotąd nie zawiodłem, twierdzi, że <IFRAME> jest
> "Microsoft Internet Explorer 3 upwards only". Geez.

Sprawdzilem w koncu w specyfikacjach.
<iframe> nie wystepuje w HTML-u 3.2, natomiast wystepuje w HTML-u 4.0, z
tym ze nie w wersji strict tylko loose, jako element "deprecated".
Ale oczywiscie oznacza to ze przegladarka zgodna z HTML 4.0 *powinna* go
obslugiwac. Wniosek z tego mozna wysnuc tylko jeden, ze niestety Netscape
nie jest w pelni zgodny z HTML 4.0. :-(

To tyle faktow, teraz beda moje luzne refleksje ;-)
Mozliwe sa w takiej sytuacji dwa postepowania:
a) wziac pod uwage fakt, ze nie wszyscy uzytkownicy moga zobaczyc wszystkie
konstrukcje HTML-a, chocby nawet byly one zgodne ze standardem, i majac na
wzgledzie dobro uzytkownikow stworzyc taka strone, ktora bylaby czytelna
dla wszystkich
b) uprzec sie przy tym, ze skoro <iframe> jest zgodne ze standardem (a jak
widac jest), to przegladarka powinna go obsluzyc i jest to problem tych,
ktorzy maja niezgodne ze standardem przegladarki.
Oczywiscie ja osobiscie bylbym za rozwiazaniem a), ale postepowaniu
webmastera ktory zastosowal wariant b) z punktu widzenia *formalnego* nie
mozna nic zarzucic. *Ma prawo* tak stworzyc strone - jest to zgodne ze
standardem.
Mniej wiecej tak jak *formalnie* nie mozna nic zarzucic postepowaniu
naszych newsadminow z innego watku. *Maja prawo* robic to co robia. Nina
pisala do mnie ostatnio, dlaczego czepiam sie adminow, skoro ich
postepowanie jest zgodne z tym co opisano w FAQ. Dlaczego wiec Nina czepia
sie webmastera, ktory utworzyl strone zgodna z tym, co opisano w
specyfikacji HTML-a? ;-)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl