Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Michal 'Orr' Daszkowski (midas_at_ufik.idn.org.pl)
Data: Thu 28 Oct 1999 - 00:31:40 MET DST

A więc stało się! ;-) Dnia 26 Oct 99 13:32:36 GMT, osoba podpisująca
się: Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl>, w artykule:
<3D621C22722_at_inf.wsp.krakow.pl> napisała:

> Dnia 26 Oct 99 o godz. 15:19, Michal 'Orr' Daszkowski napisal(a):

[snip]

> Ja nie bardzo wiem, jaki twoje pytanie mialo zwiazek, z tym, co ja pisalem...
> Odpowiedzialem tak, jak zrozumialem...

Miało dość jednoznaczny IMO, ale... dobra, zostawmy to już.

[snip]

> Canceli mozna po prostu *generalnie nie przyjmowac*, moze ew. z wyjatkiem
> kilku, kilkunastu "zaufanych" adresow, *jawnie okreslonych*, co do ktorych
> dokladnie wiadomo, *co* one canceluja. Uwazam, ze tak powinno sie robic.

Hm... a mnie się wydawało, że to właśnie admin decyduje od kogo
chce cancele [i inne controle] przyjmować. Jak *chcę* otworzyć jakąś
usługę dla całego świata, to jest tylko i wyłącznie moja sprawa.
Moja i mojego ,,szefostwa''. A jak mi się coś nie spodoba, to zamknę.

[snip]

> "Naruszenie integralnosci" to przede wszystkim usuniecie czegos. Dodanie jest
> mniej niebezpieczne.

Hmmmm... na przykład władowanie na serwer kilkudziesięciu tysięcy
controli tworzących nowe grupy?

> Dlaczego np. rozne Norton Commandery, filemanagery i inne zawsze pytaja (i to
> nawet kilka razy) o potwierdzenie checi SKASOWANIA pliku, a nie pytaja przy
> tworzeniu nowych plikow (np. przez kopiowanie)?

Bo uważają użytkownika za idiotę. :-> Dobra, wiem... może za mocne
słowo, ale... dlaczego rozmaite 'unices' o to *nie* pytają???

Kiepskie porównanie. Wiesz dobrze jak wygląda Usenet i jakie są
możliwości wykrywania nadużyć... Gdyby owo ,,otwarte cancelowanie''
było aż tak niebezpieczne, jak twierdzisz, to sądzę, że już dawno
by je ograniczono.

Zresztą... był już wątek dot. cancelowania z użyciem kluczy.

Pozdrawiam
Orr

--
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <orr_at_irc.pl> PGP: DB36A1F1 |