Re: Prawdziwy problem :-(

Autor: Nina Liedtke (nina_at_rotfl.eu.org)
Data: Wed 27 Oct 1999 - 23:33:06 MET DST

On 27 Oct 99 16:54:56 GMT, RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote
in article <3F184B92DB4_at_inf.wsp.krakow.pl>:

> W takim razie prosze bardzo, przedstawiam prawdziwy problem - kto powie, jak
> go rozwiazac?
>
> Problem zakladania nowych grup przez Tomka Surmacza... :-(
>
> Problem polega na tym, ze do pewnego momentu to, co opisane w Tomkowym FAQ
> dzialalo, az dzialac przestalo. [...]
        Jeszcze się taki nie urodził, co by Jarkowi Rafie dogodził... ;)
Kiedy coś działa zgodnie z FAQ[1] - wspinasz się na szczyty elokwencji,
aby udowodnić, że jest to przejaw samowoli i arogancji adminów. Kiedy
coś działa inaczej, niż opisano w FAQ - nazywasz to problemem. Może byś
tak wykazał odrobinę konsekwencji?

> Moze, skoro dla Tomka sprawy zwiazane z zakladaniem grup sa az tak wielkim
> obciazeniem, ze nie potrafi im podolac, przekazalby komus te funkcje?
        Zgłaszasz się na ochotnika? I pokażesz wszystkim, jak powinna
wyglądać prawdziwa, rzetelna, odpowiedzialna praca dla dobra
publicznego?

[1]:
//-----
[ Article reposted from: pl.answers ]
[ Subject: Newsy w Polsce (1/4) - FAQ ]
[ Author was: tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl (Tomasz R. Surmacz) ]
[ Posted on: 23 Sep 1999 04:20:06 -0000 ]

[...]
Obecnie w polskim usenecie dziala kilka robotow sprawdzajacych
poprawnosc wysylanych w grupach pl.* listow. Listy wysylane niezgodnie z
obowiazujacymi standardami moga byc kasowane, a autor takiego listu
zwykle jest o tym fakcie powiadamiany e-mailem (o ile, po pierwsze, w
polu From: lub Reply-To: umiescil swoj rzeczywisty i dzialajacy adres
e-mail). Nie jest to cenzura, lecz techniczne oczyszczanie hierarchii
pl.* z listow, ktore nie moga byc prawidlowo odczytane w systemach
innych niz ten, z ktorego pochodza. Roboty w zadnym stopniu nie oceniaja
merytorycznej tresci listu, lecz sprawdzaja jedynie jego techniczna
poprawnosc. Kazdy z dzialajacych robotow moze miec minimalnie odmienne
zasady oceniania listu, jednakze generalnie rzecz ujmujac kasowane
sa/moga byc (z powiadomieniem autora):

   * Listy zawierajace binaria, np. zdjecia, pliki *.wav, programy, itp.
     Newsy sa systemem przesylania artykulow tekstowych, a grupy news sa
     grupami dyskusyjnymi, dlatego tez przesylanie w newsach binariow
     jest surowo zabronione.

   * Listy uzywajace polskich znakow diakrytycznych bez prawidlowych
     naglowkow MIME, okreslajacych, ze uzyto kodowania iso-8859-2. Listy
     takie powoduja wyswietlanie "robaczkow" w miejscu polskich liter i
     sa nieczytelne w prawidlowo skonfigurowanych czytnikach news.

   * Listy uzywajace polskich znakow zakodowanych niezgodnie z norma ISO
     8859-2. Dotyczy to glownie artykulow wysylanych z systemu
     MS-Windows, uzywajacego wewnetrznego standardu windows, jakim jest
     CP-1250. Listy takie powoduja wyswietlanie "robaczkow" lub
     pomijanie niektorych znakow w miejscu polskich liter i sa
     nieczytelne zarowno na wszystkich innych systemach niz MS-Windows,
     ale takze w MS-Windows w prawidlowo skonfigurowanych programach
[...]
//-----

        Hmm... A może powyższe FAQ jest przykładem owego 'obraźliwego
mówienia o ustalonych zasadach', które krytykowałeś w poście
<3EB6036312E_at_inf.wsp.krakow.pl>:
//-----
> [...]
[...]
> W sposob obrazliwy dla tych, ktorych te zasady maja dotyczyc.
//-----
        ?

Nina

--