Wlos sie jezy...

Autor: Marek Trenkler (matren_at_provider.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 18:33:04 MET DST

Drodzy Grupowicze,

Cala masa ludzi deliberuje tu, jak postapic z tym czy innym spamerem, a
tymczasem - sami zobaczcie:

http://www.marketing.zabrze.pl/sekrety.htm

Cytuje niewielkie fragmenty:

"2. Nasze nowe oprogramowanie email, Mail Pro i Stealth Mail, są tak jak
inne cenne narzędzia przeznaczone do wyciągania dosłownie TYSIĘCY
adresów email na godzinę z Internetu i Newsgroups.
(...)
Niechciana poczta E-mail, jak poczta 'naziemna' zawiera propozycje
dostarczając informacje. "Spamming" jak niektórzy to nazywają dzisiaj,
będzie znany jutro jako bardzo dochodowy i genialny program marketingu
najlepszy ze znanych dotychczas
(...)
Gwałtowny wzrost ilości wysyłania E-maili wyjaśnia dlaczego ZDECYDOWANA
WIĘKSZOŚĆ ludzi chce nieoczekiwanych E-maili, które mogą ulepszyć ich
życie i ta większość ludzi nie chce decydować za innych. Jeżeli kogoś
irytuje niechciana poczta MOŻNA GO ZIGNOROWAĆ, JEST TO JEGO WOLNY WYBÓR.
Jeżeli Internet Provider bierze opłatę za każdą wiadomość, każdy bajt
zawsze możesz WYBRAĆ INNEGO PROVIDERA!
(...)
Pamiętaj, Masowa Poczta jest legalna i nigdy nie stanie się nielegalna
ponieważ było by to zagrożeniem naszej wolności tak trudno zdobytej.
Przecież mówić jest wolno do każdego. Kto będzie decydować o tym, która
poczta E-mail jest niechciana ? A może 15 wysłanych listów to już zbyt
dużo ?"

Oraz fragment FAQ:

"9. Czy masowa Poczta jest naruszeniem "Netykiety"?

Nie. Netykieta nie jest przeciwna Masowej Poczcie. Większość ludzi w
Internecie jest zadowolona z możliwości odbioru Email'i informujących
ich o nowych produktach i usługach. Poczta pozwala Ci na uaktualnianie i
obsługę Twojej listy (remove) ludzi, którzy nie chcą otrzymywać Twoich
ofert."

I tak dalej.

Wyglada na to, ze kiedy my piszemy do abuse, ustalamy adresy adminow i
sprzeczamy sie o meandry ochrony danych osobowych, to po drugiej
stronie juz czeka... No, samo zobaczcie, kto i co. Nie wiem, nie chce
tego komentowac, bo za duzo we mnie teraz emocji. Ciekaw jestem Waszych
ocen i reakcji.

--
Pozdrowienia/Greetings/Gruesse von
                Marek Trenkler