Re: Spam: adresy w CC [Re: NetAdmin - ...]

Autor: Marcin Łagonda (ANTISPAMlagonda_at_priv4.onet.pl)
Data: Sun 26 Sep 1999 - 23:14:16 MET DST

Lukasz Kozicki napisał(a) w wiadomości: <37EE5E66.7F5C771_at_it.pl>...
Niezla
Ustawa
>Ale też ciekawe.
>Wolałbym ;-), żeby podpadało to pod Ustawę. Niestety nie mam tekstu pod
>ręką (off-line) i nie mogę nawet spróbować dojść, czy sam goły adres
>e-mail podchodzi pod dane osobowe w rozumieniu ustawy.

Prawdopodobnie nasi wspaniali ustawodawcy nie uwzglednili takich "nowinek"
jak e-mail, wiec ...
Z drugiej strony nie mam ochoty dostawac kilogramow spamu tylko dlatego ze
jakis duren pobiera adresy z grup i nawet nie umie ich ukryc ;-((

 Jeśli jednak tak, to co najmniej 2 punkty:
>- posiadanie bazy danych bez zgody zainteresowanych
>- rozpowszechnienie tej bazy (w końcu każdy kto dostanie taki spam,
>dostaje też listę zaspamowanych)
>MBSZ jak znalazł do prokuratury.

Ze wzgledu na "niska szkodliwosc spoleczna" (czy jakos tak) malo by sie
zdzialalo, ale... w przypadku zgloszenia doniesienia do prokuratury tpsa
deklaruje pomoc - ujawnienie numeru spamera (jesli korzysta z tpnet) ...

Pozdrawiam
Marcin Łagonda
martin_at_rockmetal.art.pl
http://quovadis.rockmetal.art.pl