Re: Spam: adresy w CC [Re: NetAdmin - ...]

Autor: Marek Trenkler (matren_at_provider.pl)
Data: Mon 27 Sep 1999 - 14:43:48 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:11C99E921FA_at_inf.wsp.krakow.pl...

> Jezeli ktos ma na swojej stronie WWW swoje nazwisko *i adres domowy
lub
> numer telefonu* (samo nazwisko to tez jeszcze nie "dane osobowe"
> _on sam_ _swiadomie opublikowal_ na tej stronie swoje dane osobowe.
Ale to na
> tej stronie sa dane osobowe, a nie w bazie spamera, jezeli jest tam
sam
> adres!!!

Wg Art. 6 Ustawy o ochronie danych osobowych, pod pojęciem tym należy
rozumieć _każdą_ informację dotyczącą osoby fizycznej, _pozwalającą_ na
określenie tożsamości tej osoby. Ustawodawca nie wymaga więc, by była to
informacja kompletna (imię, nazwisko, adres, telefon). Przepis wskazuje
też wyraźnie, że chodzi o informację chocby tylko "pozwalającą" określić
tożsamość - a jak wykazałem wcześniej, niektóre adresy e-mail na to
pozwalają (inaczej mówiąc, stanowią klucz do określenia tej tożsamości).

--
Pozdrowienia/Greetings/Gruesse von
                Marek Trenkler