Re: Spam: adresy w CC [Re: NetAdmin - ...]

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 27 Sep 1999 - 14:01:05 MET DST

Dnia 27 Sep 99 o godz. 5:51, Marek Trenkler napisal(a):

> To dyskusyjna sprawa. Są mianowicie adresy, pozwalające jednoznacznie
> zidentyfikować odbiorcę. Jeśli spamer ma np. do czynienia z adresem
> ktos-tam_at_polbox.com lub ktos-tam_at_kki.net, a osoby mają też
> swoje strony WWW, to spamer znajdzie je pod adresami
> http://free.polbox.pl/k/ktos-tam lub http://www.kki.net.pl/~ktos-tam. A
> na stronach ludzie często się przedstawiają, zatem email pozwala
> niekiedy zidentyfikować osobę. Jeśli taka osoba znajdzie się na
> spamerskiej liście, można - moim zdaniem - uznać, ze doszło do
> naruszenia ustawy o ochronie danych osobowych.
Nie doszlo. To jest nadinterpretacja.
Jezeli ktos ma na swojej stronie WWW swoje nazwisko *i adres domowy lub
numer telefonu* (samo nazwisko to tez jeszcze nie "dane osobowe" !!!!), to
_on sam_ _swiadomie opublikowal_ na tej stronie swoje dane osobowe. Ale to na
tej stronie sa dane osobowe, a nie w bazie spamera, jezeli jest tam sam
adres!!!
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl