Re: cancelowanie grup alt i postow

Autor: Nina Liedtke (nina_at_rotfl.eu.org)
Data: Sun 05 Sep 1999 - 01:34:40 MET DST

On 4 Sep 99 21:25:51 GMT, raj_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote in
article <199909042124.XAA10421_at_ultra.wsp.krakow.pl>:

> [...]
> Naprawde *nie wiem* (w przeciwienstwie do niektorych osob tutaj na grupie,
> ktore sa pewne ze wiedza), czy taki pomysl "wypali". Nie wiadomo ile byloby
> takich zgloszen. Byc moze sa tez sensowniejsze propozycje radzenia sobie z
> nielegalna trescia na newsach. Moze nie kasowac, tylko o *kazdym
> zauwazonym* tego typu przypadku powiadamiac policje (tez musialby byc do
> tego odpowiedni adres, tylko ze podejrzewam ze szybko by go zamkneli, bo
> zapewne osob obslugujacych ten adres w policji byloby znacznie mniej niz
> "moderatorow" w propozycji, o ktorej pisalem...).
        O, własnie! To jest jedyne wyjście, mające jakiś sens. Zgłaszać
policji i niech się oni dalej martwią. Niech starają się wyeliminować
autorów tych postów w porozumieniu z policją z odpowiednich krajów,
z Interpolem czy z tamtejszymi adminami, nie wiem. W każdym razie kiedy
ktoś rozrabia w hierarchii pl.*, jest jasne, że trzeba go powstrzymać,
a nie cancelować jego posty, prawda? Zob.
<slrn7s5s28.628.robmar_at_robmar.mimuw.edu.pl> i, przed chwilą,
<R5TRN7nyZiqTTxg+f7VrWJDLbxcR_at_4ax.com>.
        Jeśli ktoś chce coś _rzeczywiście_ zdziałać w altach, a nie tylko
'malować trawę na zielono', powinien próbować dosięgnąć autorów takich
postów. Cancelowanie nie ma sensu, bo przecież alty, ZTCW, i tak są
relatywnie krótko trzymane na serwerach newsowych, a DejaNews nie
archiwizuje binariów.

> ... Powiedz mi, co zrobisz, jak sejm nam nagle uchwali prawo, ze za
> wszystkie nielegalne tresci na newsach odpowiada wlasciciel serwera???
> Bo ja wtedy to czarno widze... :-(((
        Czy takie prawo nie wymagałoby przypadkiem zdefiniowania owych
nielegalnych treści?... Bo jeśli tak, to raczej nie ma się czego obawiać
;)
        Ale OK, hipotetycznie, co zrobiłabym, ja, osobiście? ;) Pewnie nic.
Tak między nami mówiąc, te nielegalne treści na newsach, które by mnie
ewentualnie interesowały, i tak są po angielsku, więc w praktyce obywam
się bez nich, bo mi się nie chce wysilać, no i czasu tyle nie mam ;)
A jak już czegoś koniecznie potrzebuję, szukam na www. Tam 'nielegalne
treści' (cokolwiek by to miało znaczyć ;) są przedstawione w
uporządkowanej formie, więc znajduje się je i czyta wygodniej, niż na
DejaNews. W to, że będą u nas drugie Chiny (zamknięty dostęp do 90%
zagranicznych serwerów), nie wierzę ;) Zresztą, przypuszczam, że gdyby
powstała taka ustawa, miałaby na celu w znacznej części uniemożliwienie
dostępu do 'nielegalnych treści' dzieciom, a zatem komercyjni providerzy
zaczęliby udostępniać serwery newsowe za opłatą _dorosłym_ użytkownikom.
Prawdopodobnie stać by mnie było na opłatę; to, że byłabym w pełni
identyfikowalna na newsach, w niczym mi nie przeszkadza... i wracamy do
początku - czy by mi na tym zależało? Nie sądzę. Grupy pl.* w zupełności
mi wystarczają.
        A zakładając, że chciałabym obrzucać błotem rząd, który by wprowadził
taką ustawę...? Remailery to miła rzecz, jakiś serwer newsowy za
granicą, który by mnie wpuścił, też bym pewnie znalazła... ;)

> ... Jednak trafila mi do przekonania powyzsza grozba, o ktorej
> pisal Grzesiek, i dlatego uwazam, ze warto sie zaczac zastanawiac nad tym,
> co robic, i rzucic moze pare nawet glupich pomyslow, z ktorych moze w koncu
> wykluje sie cos sensownego (jak na razie, pomysl Grzeska wydal mi sie
> najsensowniejszy z tego, co proponowano dotychczas, ale to wcale nie musi
> znaczyc, ze jest on dobry), niz dalej tkwic w bezczynnosci.
        Od przestępstw jest policja. Jest tam jakaś komórka od Internetu -
niech działa. I tyle.

Pozdrawiam
Nina

--