Karta Praw Uzytkownika Internetu

Autor: Jacek (expert_at_priv1.onet.pl)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 14:51:00 MET DST

> Prosty hipotetyczny przyklad. wykupuje na poczcie tzw. druk bezadresowy.
> rozsylam do miliono osob zdjecie z... jak by to okreslic
> "gołą babą". kto w takim przypadku by zlamal prawo? ja czy poczta?
Poczta tego nie przyjmie.
Mozesz sprawdzic ;-)

> z innej beczki. znasz taki tekst? "redakcja nie odpowiada za tresc
> ogloszen". urzyj muzgó, i znajdz odniesienie do newsow.

Co nie oznacza ze taka redakcja np. zamiesci twoj nagi wizerunek w
ramach ogloszenia + haslo reklamowe.

> mam tyle do powiedzenia. wiecej w tej sprawie glosu zabieral
> nie bede.
>
> Jeszcze slowo bezposrednio dla ciebie. jesli chcesz to mozesz
> smialo wystapic z inicjatywa ustawodawcza (od niedawna obywatele
> maja takie prawo) i doprowadzic do powstania ustawy, na podstawie
> ktorej mozliwe bedzie utworzenie komorki weryfikujacej newsy.

A po co ?
Mnie temat, odnosnie ochrony osob indywidualnych, uwiklanych w internet.
Czy moze ktos kasowac nie swoje posty do usenetu , kiedy i dlaczego ?
Czy moze ktos kasowac nie swoje strony www, kiedy i dlaczego ?

Interesuje mnie tez jak sie maja zachowac administratorzy serwerow
przechowujacych strony z porno i udostepniajacy grupy z animal sex .

Problem czysto hipotetyczny.
Czy moga to robic ?
Tak, bo robia .
Czy to wolno robic ?
??
Czy im cos za to grozi ?
???

Z pewnoscia w tych tematach mozna uzyskac bardziej wiazaca opinie, niz
redaktora gazety.
gdybym bym administratorem to bym sie po prostu gdzies spytal, abym mial
podkladke prawna.

> mowiac krotko, masz kilka promili szansy na to, by z twojej inicjatywy
> powstala "ława sędziowska usenetu".
Po co ?
Chetnie wystapie z inicjatywa ustawodawcza ochrony praw uzytkownikow
internetu przed kasowaniem ich postow, przed kasowaniem ich stron www,
przed likwidacja kont e-mail/ www.
Przed kasowaniem postow do usenet .
Bo szansa na ustawe jest zadna, ale juz wiazaca opinia prawna w tym
wzgledzie typu "Karta Praw uzytkownika Internetu"
ma sens.

Bo inaczej ranga poczty e-mail/ informacji z serwera www w kontaktach
handlowych, oficjalnych bedzie zadna.

Wystarczy jak jakas agencja to oficjalnie rozstrzygnie, uzasadni i
bedzie koniec stresu.

> A teraz wzorem JR:
>
> Copyright (C) 1999 Grzegorz Szyszlo
>
> Autor zezwala na publikacje niniejszego artykulu wylacznie w sieci
> USENET. Nie zezwala na jego archiwizacje w jakimkolwiek innym serwisie.
???
Archiwizacja w usenecie jest automatyczna.
Popytaj w Deja.com.
Tam cie zarchiwizowali bez twojej zgody .

> W celu publikacji w innym medium nalezy uzyskac zezwolenie autora.
> Opinie wyrazone w niniejszym artykule sa wylacznie opinia prywatna
> i nie maja zadnego zwiazku z zajmowanym stanowiskiem lub wykonywanym
> zawodem.
>
> ps: to powyzsze wydaje sie byc tragicznie smieszne.
To dlaczego tak piszesz ?

I czy napiszesz do Deja.Com, na MIT, zeby wycieli twoj post z archiwow ?
Jacek