Re: Re:

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Fri 03 Sep 1999 - 17:07:44 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:

> Czy "wolno" a "jest w porzadku" to wg ciebie jedno i to samo???

Wiesz, zaczynam mieć powoli dość tej dyskusji jako takiej, bo nie
lubie zjeżdżania z tematu na jego, delikatnie mówiąc, pobocza i
Usenetowych rytuałów, które w pewnym momencie i/lub dla niektórych
osób zaczynają być ważniejsze od samej "subject matter". Ale
odpowiem Ci na to tak: nie zliczę nawet ile razy sam plotłem bzdury
na forum publicznym. Wiele razy słyszałem/czytałem okropne bzdury w
wykonaniu innych, w tym również uczestników niniejszej dyskusji.
Dość często różne bzdury inspirowały mnie do nowego przemyślenia
różnych zagadnień w dziedzinach, w których jestem dobry, czasem z
tych bzdur się śmiałem, co samo w sobie jest cenne, czasem śmiałem
się z treści, które w "bzdurze" widziałem ja, a o których słysząc
jej autor otworzyłby szeroko oczy ze zdumienia. Taka "bzdura"
potrafi być czasem bardzo pożyteczna, bo zmusza z zejścia z pozycji
"eksperta" (który, jak wiadomo, nie myśli, bo już i tak wszystko
wie), do pozycji "początkującego", którego rzeczy dziwią i dla
którego nic nie jest oczywiste. Jeśli mówi Ci coś wyrażenie
"shoshin", to właśnie o to chodzi.

Dlatego lubię czytać "bzdury" i nie chciałbym, żeby zapanowały
zwyczaje zamykania ludziom ust na publicznym forum tylko dlatego, że
nie są "ekspertami" w jakiejś dziedzinie. I nie ma to nic wspólnego
z "Ekspertem" i innymi jego licznymi wersjami. Tak z mojego
podwórka, pamiętam ludzi którzy dzisiaj są na pl.comp.www
niekwestionowanymi autorytetami, kiedy pletli rzeczy po prostu
śmieszne. Są po prostu tacy "ignoranci", którzy się rozwijają, i są
tacy "eksperci", których twórczość jest wyrazem zaburzeń
psychicznych. Ta sama bzdura może być dwoma różnymi rzeczami w
zależności od tego, kto ją wypowiada.

Koniec dygresji, bardzo proszę - EOT.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>