Re: Re: [Fwd: ] Jak mnie teraz pedofile z www.sex.net.pl strasza :)

Autor: c_at_maciek.8m.com
Data: Wed 01 Sep 1999 - 11:03:49 MET DST

"Easy" <easy_at_yahoo.com> écrivait:

>Co do odpowiedzialnosci admina za zawartosc servera - to, zgodnie z prawem
>europejskim jest, on odpowiedzialny.
>Niedawno we francji skazano rasiste za publikowanie niezgodnych z prawem

        Pozwole sobie sprostowac, jako ze to ja pisalem o kilku
ostatnich wyrokach jakie zapadly we Francji.

        NIE MA jeszcze jednolitego prawa europejskiego w tych
dziedzinach.

        Wyroki we Francji, glownie w sprawie publikacji tez
rasistowskich, antysemickich i rewizjonistycznych, zapadaly na mocy
obowiazujacego do tej pory prawa ( juz kilkadziesiat prawomocnych
wyrokow skazujacych).

        Limity tego prawa spoleczenstwo poznalo przy okazji
tzw. "afery Altern" : chodzilo o serwer gdzie kazdy mogl umieszczac
swoje strony. Jakis niefrasobliwiec zamiescil strone z trzema
zdjeciami, zrobionymi z ukrycia, pewnej znanej francuskiej modelce
podczas urlopu tejze (NIE byly to materialy pornograficzne). Sad
pierwszej instancji przychylil sie do wymagan poszkodowanej i zasadzil
prawie pol miliona FRF odszkodowania na rzecz modelki, ktora to sume
mial zaplacic ... wlasciciel serwera Altern (a NIE autor
inkryminowanej strony, choc provider udostepnil policji dane ktore
pozwolily na zidentyfikowanie go w niecale 15 minut).

        W wyniku szeroko zakrojonej akcji internautow, sprawa
przeniosla sie do najwiekszych francuskich mediow, a pozniej do
ministerstw i w koncu do Parlamentu.

        Dzisiaj jest w materii Internetu jasno okreslone prawo,
ktore stanowi co nastepuje (tlumaczenie "od reki"):

Art. 43-2. - Osoby fizyczne lub moralne, ktore zapewniaja posrednio
lub bezposrednio, odplatnie lub nieodplatnie, dostep do uslug on-line
[providerzy] za wyjatkiem korespondencji prywatnej, NIE SA
ODPOWIEDZIALNE za naruszenie prawa przez osoby trzecie wynikajace z
zawartosci publikowanych materialow, ZA WYJATKIEM nastepujacych
sytuacji:

- gdy sam provider uczestniczyl w tworzeniu czy produkcji
  takiej zawartosci
- gdy provider, wezwany przez wymiar sprawiedliwosci,
  nie ograniczyl w okreslonym terminie dostepu do tresci
  naruszajacych obowiazujace prawo, o ile jest bezposrednio
  odpowiedzialny za fizyczne przechowywanie tychze tresci.

Art. 43-3. - Jednostki okreslone w art. 43-2 (providerzy) sa
zobowiazane (pod warunkiem ze sa bezposrednio odpowiedzialne za
fizyczne przechowywanie materialow i ze kompetentne organy wymiaru
sprawiedliwosci wydaly im takie polecenie) do natychmiastowego oddania
do dyspozycji wymiaru sprawiedliwosci wszystkich posiadanych
elementow, majacych na celu identyfikacje i lokalizacje osoby
(uzytkownika internetu) ktora stworzyla niezgodny z prawem serwis
informacyjny, naruszajacy obowiazujace prawo"

        Jezeli kogos interesuje, to odsylam do dosc bogatego
serwera rzadowego (premier Francji) poswieconego prawnym aspektom
internetu, prawu obowiazujacemu w tej dziedzinie, zmianom prawnym,
projetom ustaw itd. Serwer (po francusku) zawiera jednakowoz obfite
omowienia i streszczenia w innych jezykach (ang., niem., hiszp., jap.)

        (c)Maciek