SENSOWNA PROPOZYCJA (bylo Re:Panie Płókarz,proszę przyjć wyrazy)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 31 Aug 1999 - 16:37:09 MET DST

Dnia 31 Aug 99 o godz. 15:17, Grzegorz Staniak napisal(a):

> liczyć. Coś mi się też kręci po głowie, że może dałoby radę zrobić
> rejestr postów usuwanych po sygnałach, niekoniecznie
> superszczegółowy, wystarczyłyby Msg-IDs i nazwy grup. Może jeśli nie
> po nazwie, to po powtarzającej się nielegalnej zawartości. Po
> iluśtam interwencjach taka grupa alt.* mogłaby się dostawać na
> czarną listę i być usuwana z wszystkich polskich serwerów. Na
To jest chyba najbardziej sensowna propozycja, jaka sie pojawila w calej tej
dyskusji.
Zachecalbym wszystkich adminow newsow do zwrocenia na nia uwage.
Wyobrazam to sobie tak: ktos znajduje post o nielegalnej tresci, wysyla
informacje na abuse@ (moze to byc jeden ogolny adres, np. abuse_at_usenet.pl,
lub na kazdym serwerze - a moze zalozyc grupe pl.internet.abuse ???), admin
po otrzymaniu takiego listu wysyla cancela (oczywiscie cancela moze wyslac
tez od razu uzytkownik, ktory zauwazyl taki post, jesli umie - ale niech
zachowa MsgID !!!) i rownoczesnie wrzuca MsgID cancelowanego postu na jakas
strone WWW lub grupe (znowu przydaloby sie pl.internet.abuse ?). Po
przekroczeniu pewnej liczby takich postow - jak pisal GS - usuwa sie grupe.
Mnie sie to wydaje rozsadne.

> Nie mówie tylko o spamie w Usenecie. Taki np. MAPS/RBL robi się sam
> automatycznie?
No wlasnie, to by dzialalo troche na podobnej zasadzie jak RBL.

> Oczywiste dla Ciebie, dla mnie, i administratorów ICM. Niekoniecznie
> dla reszty świata.
I tu sie nie zgodze.
Kazdy uzytkownik Internetu powinien miec przynajmniej tyle wiedzy o sieci,
zeby zdawac sobie sprawe z tego, ze admin niekoniecznie musi wiedziec o
wszystkim, co znajduje sie na jego serwerze. To jest *naprawde* oczywiste.
Zeby tego nie wiedziec, trzeba IMHO zlej woli.

> Mógł nawet nie wiedzieć o takiej możliwości. Nie ma na ten temat
> zbyt wiele informacji.
Tu sie zgodze. Malo kto z przecietnych zjadaczy newsow o tym wie.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl