Re: Przekręcanie wypowiedzi z newsów w Rzeczypospolite

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Sun 29 Aug 1999 - 19:46:13 MET DST

On Sun, 29 Aug 1999 18:07:50 +0200, Darek Cwiklak <dacek_at_polbox.com> wrote:

>Owszem, sami sobie wzieli :-)

Ale przynajmniej nie napisaliście, że to listy do redakcji.

A Rzeczypospolita napisała i uważam to za manipulację. Dla mnie jest to
niesmaczne. Ja z nimi bezpośrednio nie dyskutuję. Nie podnieca mnie
zobaczenie swojego nazwiska w gazecie. Zachowując proporcje pomyślcie, że
np. ktoś napisał do redakcji list, w którym przytoczył opinię powiedzmy
Papieża na jakiś temat. A redakcja sobie drukuje, tak, jakby z nimi Papież
prowadził korespondencję. Oczywiście przykład jest skrajny.

Ja tu podejrzewam jeszcze jedną drobną manipulację. "Rz" nie podała skąd
pochodzą te wypowiedzi. Uniemożliwiła tym samym swoim czytelnikom poznanie
kontekstu, przeanalizowanie, czy rzeczywiście wycięte fragmenty są
nieistotne itd. To są szczegóły, ale z newsów można się więcej dowiedzieć,
np. o osobach, które pisały te listy.