Komu przeszkadzaly grupy soc.culture.* (bylo: Dlaczego pognebilem ICM....)

Autor: Arkadiusz Mucha (arkmucha_at_priv2.onet.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 15:56:47 MET DST

On 27 Aug 99 11:11:27 GMT, Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:

>Dlatego, ze prawie dokladnie rok temu, po nagonce analogicznej do obecnej,
>rozpetanej przez ktoras z telewizji, admin tamtego serwera prewencyjnie
>wycial wszystkie grupy alt.*
Poleciały nie tylko te grupy. Dostało się też mojej ulubionej - czyli
soc.culture.polish. Domyślam się, że mechanizm był następujący: admin,
chcąc wyczyścić serwer ze świństw natknął się na wyżej wymienioną
grupę i zobaczył dziesiątki, jeżeli nie setki postów z tematami "ZHID
BOLSHEVIK KATYN CRIME". Uznał słusznie, że jest to niezgodne z
polskim prawem nawoływanie do nienawiści rasowej i szybko grupę
zlikwidował. Cały problem w tym, że nadawcy takich postów od dawna
siedzą w mordplikach regularnych uczestników grupy a dyskusja jest
naprawdę interesująca i nie ma nic wspólnego z łamaniem prawa. Przy
okazji dostało się grupie soc.culture.jewish, pewmie na skutek
analogii.

Negatywne skutki cenzurowania serwera tpnetu były więc dużo gorsze niż
mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Niestety, cenzura
prewencyjna w Internecie moim zdaniem MUSI prowadzić do wynaturzeń, bo
zawsze łatwiej jest wyciąć całą grupę, niż na przykład namierzać
autorów "ZHIDÓW BOLSHEVIKÓW".

A tak przy okazji, dlaczego nie można wysyłać crosspostów pomiędzy
grupami pl.* i soc.culture.polish?

--
Arkadiusz Mucha.
For e-mail address see headers