Re: Sposob postepowania (bylo: Panie ...)

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Thu 26 Aug 1999 - 17:12:18 MET DST

Grzegorz Staniak napisal(a) dnia [26 Aug 1999]:

>1. Czy adres "abuse_at_xxx.yyy.zzz" jest umieszczony w FAQ pod
>http://www.usenet.pl/? Albo gdziekolwiek na tej stronie? Albo
>gdziekolwiek na http://news.icm.edu.pl/? Z opisem sytuacji, w
>których się z niego korzysta?

Nie zauważyłem niestety... Pisze żeby zgłaszać takie zajścia, bez
wyszczególnienia adresu (tak, wiem że można się domyślić, ale nie każdy).

>2. Jeśli nie, jakie mamy podstawy aby zarzucać nieznajomośc "zasad
>postępowania" niedoświadczonym użytkownikom Usenetu czy
>dziennikarzom?

Nie można się kierować wyłącznie tym że jak coś nie jest napisane to nie
wiem co zrobić...
Poza tym nawet jeśli niedoświadczony użytkownik może być w ten sposób
usprawiedliwiony (częściowo !) o tyle zachowania dziennikarzy nie
skomentuję...dlaczego oni nie mieli tyle rozumu (czy też rzetelności) żeby
się chociaż zapytać redakcyjnego administratora o konkrety, zamiast klikać
i wysuwać wnioski ?

>3. Czy istnieją jakiekolwiek standardy postępowania ze zgłoszeniami
>kierowanymi na te adresy? Obejmujące, przykładowo, powiadomienie
>policji, innych administratorów, obligatoryjne wcięcie grupy
>pedofilskiej czy podobnej lub skasowanie postu, informacje zwrotną
>do wysyłającego zgłoszenie?

Zwyczajowe - tak, nie sądzę natomiast żęby były one sformalizowane...

>To szkoda, bo to można dobrze wykorzystać. IMHO właśnie całe to
>zamieszanie wokół rewelacji TP powinniśmy wykorzystać na plus -
>przez te dwa tygodnie kiedy temat będzie modny podesłać maksymalnej
>liczbie redakcji i instytucji krótkie wyjaśnienia jak działa Usenet
>i co się robi po wykryciu w nim nadużyć. Następnym razem wiedzieliby
>do kogo pisać.

Szczerze mówiąc zabrakło w całej sprawie osoby która by wytłumaczyła od
początku problem z zakładaniem grup alt.* i niemożnością ich cenzurowania
w czasie rzeczywistym. Po cichu (?) założono że wszyscy wszystko wiedzą
(wielu rzeczy i ja nie wiedziałem).

Problem jest tylko taki że sprostowania mało kto czyta, a jesli już to na
zasadzie "winni, wiec się tłumaczą". Trzeba by wykorzystać chyba inną
gazetę.

--
					(moskit_at_irc.pl)