Re: Panie Płókarz, proszę przyjćwyrazy uznania

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Thu 26 Aug 1999 - 16:13:55 MET DST

Marek Bisz wrote:

[...]

> To nie jest "pozwalanie na nielegalny proceder". Proceder bedzie trwal ,
> tyle, ze Pan i ludzie nie znajacy sie na rzeczy bedziecie mieli spokojne
> sumienie zgodnie z zasada "co z oczu...".
>
> Jeszcze raz powtarzam: filtrowanie, kasowanie,cenzura to SLEPA ULICZKA.
> Zamiast tracic zasoby na temu podobne bzdury nalezy zajac sie sciganiem i
> penalizacja WLASCIWYCH SPRAWCOW. Wtedy byc moze pozbedziemy sie tego
> swinstwa z Usenetu (i nie tylko) raz na zawsze.

Proszę mi pokazać, w jaki sposób jedno wyklucza drugie. Argumenty o
"zejściu do podziemia" tego co teraz jest "na widoku" (i przez to
łatwe do kontrolowania) są dla mnie bez sensu. Jeśli będziemy mieli
sposoby szybkiego radzenia sobie z sygnałami od użytkowników i
przekazywania danych np. do policji, o wiele szybciej będzie można
reagować na jakiekolwiek nielegalne materiały na "niewinnych"
grupach. W końcu pedofil wysyłający obrazki na pl.comp.pecet będzie
miał 99.999% procent prawdopodobieństwa, że wkurzy tym kogoś, kto da
znać gdzie trzeba. A przy stosunkowo niewielkim nakładzie środków da
się też jakoś tam (nie mówie, że supersprawnie) sprawdzać, czy nie
powstają grupy _przeznaczone_ na tego rodzaju materiały.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>