program do cenzury (bylo: Odp: Co z newsami na ICM)

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Tue 17 Aug 1999 - 12:25:54 MET DST

J.F. napisal(a) dnia [14 Aug 1999]:

>No i program pozwalajacy wychwycicpodejrzane wiadomosci na podstawie
>slow kluczowych: seks, piersi, narkotyki, bomba, przeciez nikt nie
>bedzie wszystkiego czytal :-)

Kiedyś na targach komputerowych rozmawiałem z osobą z firmy (nazwy nie
pamiętam) tworzącej oprogramowanie blokujące "nieporządane" adresy WWW. W
trakcie rozmowy wyszło że firma pracowała swego czasu nad "inteligentnym"
odfiltrowywaniem pornograficznych zdjęć ale projekt zarzucono.
Oczywiście musiałem się dowiedzieć na jakiej zasadzie ich program miał
rozpoznawać takie zdjęcia :) Po chwili męczenia ów reprezentant przyznał
że analizowano po prostu ilość i rozmieszczenie różowego koloru. Powodem
szybkiego upadku projektu było to że autor nie wziął pod uwagę istnienia
murzynek, kobiet opalonych... program odrzucal też zbyt wiele zdjęć
przyzwoitych.
Historia autentyczna.

--
					(moskit_at_irc.pl)