Re: Co z newsami na ICM

Autor: Andrzej Bort (bort_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 16 Aug 1999 - 15:29:36 MET DST

Maciek Uhlig <muhlig_at_us.edu.pl> wrote:
> Mam nadzieje, ze Ty rowniez znasz zasade dzialania newsow i
> orientujesz sie, ze admin moze sprowadzac na administrowany przez
> siebie serwer tylko te grupy z hierarchii, ktore chce (albo inaczej,
> nie sprowadzac tych, ktorych nie chce).

Admin? Ja także jestem adminem newsów, pracuję na Politechnice i wiem,
jak to się odbywa. Admin nie jest jedynowładcą. Dostaje polecenia od
szefa (fakt, z własnym szefem najczęściej można porozmawiać). A szef
jest najczęściej formalnym podwładnym rektora. Rektor zaś jest
zwierzchnikiem uczelni, czyli czegoś, co jest finansowane z KBNu. KBN
zaś fundusze bierze z... tak, właśnie: z kieszeni wszystkich podatników.
I to jest główny powód całej afery.

Poza tym często też ludzie (pracownicy/studenci) dopytują się o
poszczególne grupy/hierarchie. Z reguły coś takiego zdarza się rzadko (w
moim przypadku[1]), ale czasami dyskusje potrafią być, delikatnie
mówiąc, uciążliwe.

> Ta dyskusja jest nie do konca w dobrym czasie z uwagi na to, ze
> Wojtek i Janek sa na urlopach.

A i owszem, czas na tę dyskusję nienajlepszy (najbardziej zorientowani
są na urlopie). Jednak nabieranie wody w usta niczego nie rozwiąże.
Najlepszą sprawą byłby jakiś felieton w klasycznej papierowej gazecie (i
tu poniekąd spoglądam na Jarka Rafę), najlepiej _POCZYTNEJ_ gazecie.
Można oczywiście wesprzeć argumentacjami p.Cieślaka (o ile nie
przekręciłem nazwiska) z GW.

Jedno jest pewne: tak jak jest, jest źle. Tak, jak zostało przedstawione
w Rzeczpospolitej, jest jeszcze gorzej...

[1] po prostu nie ma alt* (na razie).

--
Andrzej Bort, bort<at>polsl.gliwice.pl   *** My personal opinions ***
MS-DOS 2.0 used \ as a path separator to be bug-compatible